Eurest tar hem ny stor affär

Eurest Services har fått förtroende att driva restaurang- och konferensverksamheten på AstraZenecas anläggningar i Södertälje, Mölndal och Lund. Samarbetet omfattar måltidslösningar, catering och representation, varmdrycksautomater, vending och konferens, med start 1 maj 2009 för större delen av kontraktet.

"Eurest Services har en stabil verksamhet med många års erfarenhet av effektiv restaurang- och konferensverksamhet av hög kvalitet, dessutom har vi redan idag starka lokala verksamheter på de orter där AstraZeneca har sina anläggningar. Det ger synergieffekter för såväl oss som AstraZeneca, säger Jonas Siljhammar, VD Eurest Services AB.

"Eurest Services kommer att tillföra ytterligare förnyelse, proaktivitet och flexibilitet av hög kvalitet till servicetjänsterna. Vi kommer att leverera luncher och andra måltidslösningar till drygt 11 000 medarbetare, dessutom kommer vi säkra att konferensverksamheten fungerar smidigt och effektivt inför och under de konferenser och möten som hålls på AstraZenecas anläggningar ", säger Jonas Winkelmann, Affärsområdeschef Eurest Services.

Samtliga berörda medarbetare som idag arbetar hos AstraZeneca inom restaurang- och konferensverksamheten erbjuds anställning inom Eurest Services.

För mer information kontakta:
Jonas Siljhammar, VD Eurest Services AB
+46 (0)704-61 75 19

Eurest Services är en del av Compass Group, en världsledande leverantör av måltidsrelaterade tjänster och andra supporttjänster med en omsättning om £11 miljarder. Koncernen har388.000 anställda i 55 länder och på 40.000platserrunt om i världen serveras 4 miljarder måltider.