ITT väljer Eurest som måltidsleverantör

ITT Water & Wastewater AB väljer att skriva avtal med Eurest Services AB för leverans av måltidsrelaterade tjänster till företagets huvudfabrik ITT Flygt Pumpar i Emmaboda. Avtalet är ett flerårigt avtal med start 1 juli 2009 och omfattar drift av företagsrestaurang, vending, matvaruförsäljning, fruktleveranser, kaffeförsäljning och catering till företagets cirka 1200 anställda.

"Eurest har förstått våra behov av måltidslösningar och de har nöjda kunder som gav mycket bra referenser. Det var viktigt för oss i valet av ny måltidsleverantör", säger Nils Åsberg, Senior Strategic Buyer, ITT Water & Wastewater AB.

"Vi är mycket glada över att ITT valde oss som leverantör. Det stärker ytterligare vår redan starka position i östra Småland vilket innebär effektivare samarbeten och benchmarketing, till fördel för alla våra kunder i området", säger Jonas Siljhammar VD Eurest Services AB.

ITT Water & Wastewater AB ingår i ITT Corporation som har 45 000 anställda världen över och omsätter närmare 50 miljarder kronor. Företaget är idag ledande tillverkare och leverantör av dränkbara pumpar och omrörare.