Saab tecknar nytt avtal med Eurest

Försvars- och säkerhetsföretaget Saab har valt att fortsätta samarbetet med Eurest Services AB för leverans av restaurang-och cateringtjänster till företagets cirka 10 000 medarbetare i Sverige. Det nya kontraktet, som löper på 3 år med option på ytterligare 2 år, beräknas ha en omsättning om cirka180 MSEK de tre första åren. Avtalet omfattar verksamheten på orterna Arboga, Järfälla, Linköping Malmslätt, Linköping Tannefors samt Växjö. Andra orter kan under avtalstiden tillkomma.

I det nya avtalet har Saab och Eurest kommit överens om en rad viktiga utvecklingsområdenmed fokus på miljö och kvalitet.
Ett varierat och hälsosamt restaurangutbud kommer vara en självklarhet. Redan idag är alla restauranger som Eurest driver hos Saab nyckelhålscertifierade.

"Vi har ett bra samarbete med Eurest och nu utvecklar vi verksamheten ytterligare, till fördel för våra medarbetare men även Saab som företag", säger Lennart Strand,Fastighetsdirektör på Saab.

"Vår relation med Saab går många år tillbaka och jag tycker att det är väldigt spännande att få möjlighet att utöka och utveckla vår verksamhet tillsammans. Med vår globala närvaro och breda utbud kan vi stödja Saab's verksamhet, såväl i Sverige som internationellt, säger Jonas Siljhammar, VD Eurest Services AB.

För mer information kontakta:

Jonas Siljhammar, VD Eurest Services AB. jonas.siljhammar@eurest.se +46 (0)8 440 75 08

Lennart Strand, fastighetsdirektör Saab AB. lennart.strand@saabgroup.com