Compodium breddar sin produktportfölj - förvärvar TDialog.

Luleå juni 2021

Compodium International AB har förvärvat mjukvarubolaget TDialog AB. TDialog, som grundades år 2017 av Magnus Hübner, har en ledande position inom digital kommunikation inom offentlig sektor. Bolagets kunder är huvudsakligen kommuner, kommunala bolag och ett antal privata företag i Sverige.

Compodium stängde nyligen en nyemission, där bland annat Concejo Invest AB, Fårö Capital AB, Erik Selin via ES Aktiehandel AB samt Quinary Invest AB gick in som nya delägare. Bolaget är inne i en expansiv fas och planerar en börsintroduktion till hösten. Genom förvärvet förstärker Compodium sin position inom säker digital kommunikation.

Compodiums mjukvara Vidicue är en krypterad och autentiserad videokommunikationstjänst för den regulatoriska marknaden. Vidicue, som säljs som en white label-produkt genom partners som Inera, Telia, Tieto EVRY och Atea, har växt markant under året då distansmöten har blivit en del av vardagen. Vidicue möter det ökade behovet av en trygg videomötesplats där sekretessbelagd och konfidentiell information kan delas på ett säkert sätt.

TDialog är en lösning för säker meddelandehantering som löser problemet med säkra meddelanden både inom organisationen, till andra organisationer och till enskilda personer. TDialog hanterar även utmaningarna med inloggning och behörighetstilldelning till alla typer av användare. TDialog erbjuder även en säker videolösning, TDirect, som helt driftas on premises.

TDialogs säkra meddelanden inklusive whistleblower-funktion och säker fax, tillsammans med TDirect, kompletterar Compodiums övergripande strategi att växa inom säker digital kommunikation. Det övergripande målet är att leverera säkra kommunikationstjänster både i Sverige och internationellt.

- Vi ser enorma affärsmöjligheter tillsammans med TDialog och har full fokus på att växa vår egen samt TDialogs och TDirects affär för att erbjuda marknaden en säker digital kommunikationsplattform. Vi förvärvar inte bara ett bolag utan även en enorm kompetens inom säker digital kommunikation. Jag är otroligt glad över att välkomna TDialog till Compodium, kommenterar Compodiums VD Charlotte Berg.

Magnus Hübner fortsätter ha ett operativt ansvar för produkt och utveckling för TDialog och TDirect samt den gemensamma produktportföljen inom Compodium. Det nära samarbetet med Certezza kommer att fortsätta oförändrat.

-Jag startade TDialog för att Sverige saknade lösningar för kommunikation som är lagliga att använda för känslig information. Tillsammans med Compodiums gedigna plattformar och erfarenhet av kollaborationslösningar får vi ett brett erbjudande som underlättar vardagen för våra kunder. Både Compodium och TDialog är båda starkt värderingsstyrda och vi drivs av att bygga hållbara lösningar som driver digitalisering och förenklar människors liv, vilket gör detta till ett enkelt och naturligt steg framåt – säger Magnus Hübner.

• certezza
  • säker digital kommunikation
  • tdialog
  • virtuellamöten
  • compodium
  • säkra videomöten
  • digitalisering
  • autentiserade videomöten

Om Compodium

Compodium grundades 1997 med missionen att leverera tillförlitliga, digitala samarbetslösningar för organisationer, företag och myndigheter. En av dem är bolagets flaggskeppsprodukt Vidicue - en säker, krypterad och autentiserad videokonferensplattform, såväl som tjänster inom global videoproduktion och streaming. Företaget har sitt huvudkontor i Sverige, med internationell verksamhet i Storbritannien, USA, Nederländerna, Grekland, Förenade Arabemiraten och Sydafrika.

Compodium levererar tillförlitliga och säkra premiumlösningar för enhetlig kommunikation, som hjälper företag och myndigheter samarbeta mer effektivt och uppnå högre produktivitet. Med en förstklassig kundtjänst och mer än tjugo års erfarenhet, hjälper Compodium sina kunder, bland annat några av de största organisationerna inom hälso -och sjukvård, teknologi, offentlig sektor och finansiella tjänster, att skapa möteskulturer som tar hänsyn till både människor och miljö. Compodium erbjuder dygnet-runt support, via flera globala supportcentra med tekniskt stöd på nio språk.

För ytterligare information gå till www.compodium.com