Pressfoto: Fri vägassistans VAN-däck - Continental Däck Sverige AB

Continental adderar Fri Vägassistans på sina C-däck (lätta lastbilar)

Continental har sedan tidigare haft Fri Vägassistans på både personbilsdäck samt på däck för husbilar - nu introduceras samma garanti även på C-däcken. En nyhet som syftar till att skapa en tryggare och smidigare resa för förare av lätta transportbilar.

Göteborg den 29 juni 2021. Kostnadsfri assistans dygnet runt i hela Europa. Fri montering eller bogsering vid punktering eller obrukbara däck. Om olyckan väl är framme och det oväntade plötsligt händer så är Fri Vägassistans en trygghet och hjälpande hand på vägen. Nu utökar Continental denna service till att även omfatta C-däck, dvs däck till lätta transportbilar

Nyheten avser följande c-däck och är en kostnadsfri tjänst som gäller i tre år från registreringsdatumet.

Sommardäck

VanContact™ Eco