Den kreativa och professionella Vivian Nick @vivianvalpuri puderrosa kök med bänkskivor i Dekton Entzo

Ett puderrosa kök tillsammans med bänkskivor i eleganta Dekton Entzo

Image of @vivianvalpuri Dekton Entzo 2 in Ett puderrosa kök tillsammans med bänkskivor i eleganta Dekton Entzo - Cosentino

Projekt

Den kreativa och professionella Vivian Nick @vivianvalpuri älskar att baka och finns det någon bättre miljö att baka i än i hennes alldeles nya puderrosa kök med bänkskivor i Dekton Entzo? I Vivians lägenhet beläget i Kallio, Helsingfors står nu även en vacker köksö av samma material som det övriga köket, men det krävdes en fullständig renovering av köket för att kunna nå dess fulla potential. Här visas de slutgiltiga resultaten samt en del av resan dit som ledde henne till en bänkskiva i Dekton.

Image of @vivianvalpuri Dekton Entzo 4 in Ett puderrosa kök tillsammans med bänkskivor i eleganta Dekton Entzo - Cosentino
Dekton® Entzo 20mm. Foto @vivianvalpuri
Det renoverade köket består av köksluckor i färgen Helsingö Dusty Rose, en mässingdiskho och blandare samt mässingsbeslag. Gällande bänkskiva och stänkskydd ville jag ha något storartat mönster som liknade en naturlig sten. Jag tänkte att en sand-färgad kvarts skulle passa fint ihop med de övriga färgerna i köket” beskriver Vivian.
Image of @vivianvalpuri Dekton Entzo 9 in Ett puderrosa kök tillsammans med bänkskivor i eleganta Dekton Entzo - Cosentino
Dekton® Entzo 20mm. Foto @vivianvalpuri

”Efter att jag besökte Cosentinos showroom och fick se bänkskivor i stora format och varierade färger och mönster, slutade det i stället med att jag valde den eleganta Dekton Entzo”. Vivian berättar för oss vilken fantastisk match den blev med de andra materialen i köket.

Image of @vivianvalpuri Dekton Entzo 8 in Ett puderrosa kök tillsammans med bänkskivor i eleganta Dekton Entzo - Cosentino

Avslutningsvis berättar Vivian; ” Köket är den viktigaste delen av hemmet för mig, då jag älskar att laga mat och baka men också för att skapa ytor där jag kan sortera saker på rätt plats. Ett vackert kök lyfter hela hemmets miljö och atmosfär i övrigt. Jag är väldigt nöjd med mina material-och färgval i köket”.

Image of @vivianvalpuri Dekton Entzo 12 in Ett puderrosa kök tillsammans med bänkskivor i eleganta Dekton Entzo - Cosentino

Vi ser väldigt mycket fram emot att se bilder från hennes bakning och matlagning i det nya köket som kommer visa att bänkskivan kommer klara vardagsprövningarna och inte få några fläckar eller repor!

Projekt: Ett puderrosa kök tillsammans med eleganta Dekton Entzo
Kund: Vivian Valpuri Nick, Köksbutik Helsingö AS
Stoneproducent: Ylämaan Graniitti
Kontaktinfo: Vivian Valpuri Nick vivian.valpuri@gmail.com
Social network: @vivianvalpuri -Instagram, Podcast @heibabypodcast / @ysistaviiteen
Projekttyp: Privatbostad – kök och köksö i Dekton Enzo
Plats Helsingfors, Finland
Projektets slutdatum: 31/12 – 2020
Varumärke, färg, finish: Dekton by Cosentino, Dekton Entzo- matt yta
Tjocklek: 2,0 cm
Image of @vivianvalpuri Dekton Entzo 3 in Ett puderrosa kök tillsammans med bänkskivor i eleganta Dekton Entzo - Cosentino

Dekton® by Cosentino

Dekton® cosentino är en revolutionerande och innovativ ultrakompakt yta för arkitektur- och designvärlden. Det är en sofistikerad blandning av de råvaror som används för att göra glas, nästa generations porslinsytor och kvartsytor. Den är tillverkad med exklusiv sintrad partikelteknik (TSP), som är en innovativ ultrakomprimeringsprocess.

Den har överlägsna tekniska egenskaper, såsom resistens mot UV-strålar, repor, fläckar och termisk chock och mycket låg vattenabsorption. Dekton® kan återskapa alla typer av material med hög kvalitet. Den tillverkas i storformatsplattor (upp till 320 cm x 144 cm) i fem olika tjocklekar (0,4 cm, 0,8 cm, 1,2 cm, 2 cm och 3 cm). Dekton® är den perfekta ytan för ett brett spektrum av applikationer, både inomhus och utomhus (fasader, beläggning, beklädnad, bänkskivor, diskbänkar etc.).

Som en del av vårt engagemang för hållbarhet och en cirkulär ekonomisk modell tillverkas olika Dekton® färger med återvunnet material från produktens egen tillverkningsprocess. År 2016 erhöll Cosentino en miljöproduktdeklaration för Dekton®.

Dekton® har valts ut för att presentera olika arkitektoniska och designprojekt över hela världen, som Rafa Nadal Academy by Movistar i Manacor, bostadshuset Valdebebas 127 i Madrid, 4* och 5* Hipotels hotell i Palma de Mallorca, Gunni&Trentino showroom i Madrid, TOPA Sukalderia i San Sebastian, Archway Tower i London, Le Meridian hotel i Yilan (Taiwan), Cap Ferrat-byggnaden i Rio de Janeiro eller restaurangen The French Laundry of chef Thomas Keller i Kalifornien.

För ytterligare information kontakta Anna Granstig | PR-ansvarig Cosentino Scandinavia | Mobil +46 761 68 97 92 | E-mail agranstig@cosentino.com