INBJUDAN TILL PRESSFRUKOST: Sveriges största festival - Peace & Love 2012 - satsar på hållbarhet och CSR! #tmpswe

Peace & Love Foundation, Stiftelsen Teknikdalen med partners skapar en ny mötesplats för hållbar utveckling och socialt ansvarstagande i Borlänge 25-27 juni: The Meeting Point - Be the solution!

Torsdag 7 juni:
Kl. 9.00 - Kaffe med smörgås
Kl. 9.30 - Presentation av The Meeting Point. Träffa arrangörer (Stiftelsen Teknikdalen och Peace & Love Foundation), inspiratörer, processledare (Emma Nilsson) och casepartners (CEMUS Uppsala Universitet) och lär dig mer om ett nytt sätt att rädda världen tillsammans!

Plats: UNITED SPACES BUSINESS CENTER
Waterfront Building, Klarabergsviadukten 63, 08 – 692 65 00

Frågan om hållbar utveckling är idag inte primärt en kunskapsfråga. Vi har tillräckligt med kunskap om att vi måste agera, frågan är bara när och hur. Därför tror vi att det behövs kreativa mötesplatser som med nyskapande metoder inspirerar och sammanför personer från alla samhällssektorer kring verkliga behov, utmaningar och möjligheter.

Syftet med The Meeting Point är att skapa en sådan mötesplats för alla som har viljan att förändra, modet att lyssna och generositeten att dela med sig av sina erfarenheter.

”Visionen är att The Meeting Point på sikt ska bli en av Sveriges och Nordens intressantaste mötesplatser som genererar idéer för en mer hållbar värld.”
- Michael Toivio, Peace & Love Foundation

”Att bidra till en hållbar värld är helt i linje med United Spaces – Business Centers policy.” - Eva von Werstedt, CEO United Spaces

THE MEETING POINT är mer än en vanlig konferens. Här är alla deltagare på samma villkor. Det är en plats för människor med varma hjärtan och skarpa hjärnor. Inspiratörer, artister deltagare och professionella processledare bidrar alla till den kreativa processen kring de utmaningar och behov som våra samarbetspartners har med sig. Dessa tar sedan med sig idéerna hem i sitt fortsatta arbete för en bättre värld.

Inspiratörer:

GUSTAV FRIDOLIN (Språkrör MP), MARK EDWARDS (Fotograf), MARIT PAULSEN (EU-parlamentariker), PÄR LARSHANS (Max Hamburgare), REBECKA CARLSSON (Språkrör Grön Ungdom), LEO RAZZAK (Social entreprenör), PÄR HOLMGREN (klimatguru), MADELEINE OPIRA (A Million Minds), NO MORE LULLABIES (Artistnätverk), GABRIELLA BLOMGREN (TCO Development), SIMON FLATO (Sustainergies) m.fl.

Samarbetspartners:

Peace & Love 2012, Uppsala Universitet/Centrum för miljö- och utvecklingsstudier, SSAB, Clas Ohlson, Region Dalarna, Länsstyrelsen i Dalarna, Högskolan Dalarna, Borlänge Kommun, Spendrups, KNUT-projektet, Högskolan i Gävle, Borlänge Energi, GGP, Jula, United Power, Kreativ Bureau, Digital PR, No More Lullabies, Sustainable Solutions Tour

Några av våra case:

Peace & Love 2012: Leave no trace – hur skapar man medvetenhet bland besökarna så att Peace & Love blir Sveriges renaste festival?

Region Dalarna: Dalarna ska vara Sveriges bästa ungdomsregion. Det kommer vi aldrig kunna bli om vi låter den resurs som Dalarnas unga är gå till spillo.

Borlänge kommun: Hur skapar vi ett Borlänge för alla? Om inkludering, integration och att få in fler på arbetsmarknaden i en kommun.

SSAB: En starkare, lättare och mer hållbar värld!

KNUT-projektet: Skolans roll i en hållbar samhällsomställning?

Mer info:

www.themeetingpoint.se (biljetter, program osv.)
www.facebook.com/tmpswe
www.twitter.com/tmpswe - följ konversationen under #tmpswe