Deloitte Digital lanseras i Sverige och öppnar en ny studio

Deloitte Digital lanseras i Sverige och öppnar en ny studio

Deloitte Digital lanseras i Sverige och öppnar en studio för design, kommunikation och teknologi. Studion huserar både Deloitte Digitals designstudio (före detta Mobiento) och deras kreativa byrå ACNE.

– Fundamentet för hela Deloitte Digital är att vi ser att nya problem – oavsett om de är drivna av ny teknologi, kundernas förväntningar, växande konkurrens, globala kriser eller samhällsförändringar – kräver nya idéer för att skapa en ny typ av tillväxt, säger Emil Salonen, Partner på Deloitte Digital.

Deloitte Digital är en separat enhet inom Deloittes globala nätverk som sammanför strategi, kreativitet, design och teknologi för att lösa sina kunders största och viktigaste utmaningar.

Den nya studion erbjuder en kreativ mötesplats för Deloitte Digitals kunder och samarbetspartners, där de tillsammans kan lösa problem och forma framtidens lösningar med hjälp av nya idéer. Studion ligger i samma byggnad som Deloittes huvudkontor i Stockholm.

– Vår arbetsmetod för att ta fram nya idéer handlar om att föra samman olika perspektiv. Vi tror på kraften som uppstår när nyskapande, emotionella, och kulturellt förankrade idéer möter den strategiska, tekniska och kommersiella designen av affären, säger Ori Mace, CEO på ACNE.

– I vår nya studio på Tulegatan 15 kommer vi kunna erbjuda våra kunder hela bredden av Deloitte Digitals kunnande inom strategi, kreativitet, design och teknologi, säger Johan Markborg, Partner på Deloitte Digital.

Den nya studion invigs den 21 september med en inspirationsdag som avslutas med en stor inflyttningsfest. Programmet för dagen innehåller talare från Apple, Google, Salesforce, Audi, Fotografiska, Sveriges Olympiska Kommitté, Soundtrack Your Brand, Journee, Stockholms Stad, SAP Emarsys med flera. Tillsammans med Deloitte Digital kommer de utforska ämnen som spatial design, smarta städer, hållbarhet, självkörande bilar, AI, musik, sport, konst, smarta städer med mera.

Om Deloitte Digital

• Global närvaro: 50 studios i 35 länder
  • Anställda: ca 25 000
  • Anställda i Sverige: 150

Kunder: Atlas Copco, Audi, Folksam, Hästens, ICA, IKEA, Kone, LEGO, Maersk, Netflix, Sandvik, SKF, Stena Line, Stockholms stad, Svea Solar med flera.

Emil Salonen

Partner, Deloitte Digital +46 70 510 78 90