Gå direkt till innehåll
Nytt globalt partnerskap mellan svenska Dugga Assessment och SoftwareOne för att leverera bättre utbildning världen över

Pressmeddelande -

Nytt globalt partnerskap mellan Dugga Assessment och SoftwareOne för att leverera bättre utbildning världen över

Dugga Digital Assessment, en ledande leverantör av digitala provlösningar för utbildningssektorn, har tillkännagett ett nytt samarbete med SoftwareOne, en ledande global leverantör av mjukvaru- och molnlösningar. Partnerskapet syftar till att dra nytta av båda företagens expertis för att förbättra digitala prov- och utbildningslösningar för studenter och lärare runt om i världen.

"Vi är glada över att inleda ett samarbete med SoftwareOne vars expertis, nära relationer med Microsoft och Google samt globala räckvidd kommer att hjälpa oss att förbättra våra erbjudanden och stödja fler skolor och universitet runt om i världen", säger Dr Patrik Nilsson, medgrundare av Dugga Digital Assessment.

Partnerskapet kommer att ge nya möjligheter för Dugga att utöka sin räckvidd och sina erbjudanden inom utbildningssektorn, samtidigt som man drar nytta av SoftwareOnes erfarenhet och resurser. Duggas molnbaserade plattform erbjuder ett effektivt, tillförlitligt och säkert sätt för skolor att genomföra kunskapsutvärdering parat med insikter och analyser av studenters kunskapsutveckling. Dugga används av skolor och universitet i Europa, Asien, Afrika och Nordamerika.

“SoftwareOne Education tillhandahåller mjukvara och molntjänster för utbildningssektorn. Vi är glada över att kunna erbjuda utökade möjligheter genom vårt samarbete med Dugga Digital Assessment. Dugga integreras sömlöst med Microsoft 365 och Google G-suite med moderna prov- och inlärningstjänster. Med denna lösning kan skolor och universitet effektivisera sin teknik och spara pengar. Tillsammans med Dugga kommer vi att hjälpa utbildningsorganisationer i mer än 90 länder att uppnå mer”, säger Florian Schultz, Global Lead Education på SoftwareOne.

Om Dugga Digital Assessment
Dugga Digital Assessment är en ledande leverantör av digitala provlösningar för utbildningssektorn. Deras molnbaserade provplattform erbjuder ett effektivt, pålitligt och säkert sätt för lärare att skapa, administrera och betygsätta prov med möjlighet till analyser provresultat. Dugga används av skolor och universitet i Europa, Asien, Afrika och Nordamerika.

Om SoftwareOne
SoftwareOne är en ledande global mjukvaru- och molnlösningsleverantör som omdefinierar hur organisationer bygger, köper och hanterar IT-tjänster i molnet. Genom att hjälpa kunder att migrera och modernisera sina applikationer – och parallellt, att navigera och optimera de resulterande mjukvaru- och molnförändringarna – låser SoftwareOne upp värdet av teknik. Företagets ca 9 000 anställda drivs av att leverera en portfölj med 7 500 mjukvarumärken med försäljnings- och leveransmöjligheter i 90 länder. SoftwareOne har sitt huvudkontor i Schweiz och är noterat på SIX Swiss Exchange under tickersymbolen SWON.