Gunilla Finnson, Maria Hårdberg och Eric Lennerman är några av de bofluencers som Fastighetsägarna Service har träffat.

Fastighetsägarna Service lyfter bofluencers i ny kampanj

Med en ny kampanj vill Fastighetsägarna Service uppmärksamma alla eldsjälar som gör det där lilla extra för fastigheten och människorna som bor i huset. Eldsjälarna kallas bofluencers, och i en serie korta inspirerande filmer får några bofluencers berätta om sina initiativ för att inspirera andra till att jobba för ökad hållbarhet och trivsel.

”Idén om bofluencers föddes ur den hype som finns kring influencers idag”, säger Anna Birgersson, chef för Marknad, HR och Hållbarhet på Fastighetsägarna Service. ”Influencers har en stor påverkan på sin publik, men vi ser att det finns eldsjälar där ute som arbetar för att förbättra boendet för andra människor – utan strålkastarljus och applåder. Vi vill med våra filmer rikta rampljuset mot dem och ge dem den uppskattning de förtjänar, samtidigt som vi vill inspirera andra till att göra detsamma och öka förståelsen för vad som är möjligt att göra”.

Fastighetsägarna Service har under det senaste året arbetat för att ändra fokus från att kommunicera om hur de kan hjälpa bostadsrättsföreningar och fastighetsägare med att ta hand om fastigheter, till att fokusera på hur de tillsammans med sina kunder kan skapa förändring i samhället genom hållbara lösningar. Kampanjen blir ett naturligt steg mot detta.

”Vi vet att styrelsearbetet kan vara svårt att hinna med i vardagen, mellan hämtning på förskola och andra åtaganden”, säger Annie Nilsson som är innehållsansvarig på Fastighetsägarna Service. ”Bofluencers tar sig tid att faktiskt göra skillnad för andra och miljön. Vi hoppas att vi med vår kampanj kan få andra att inspireras att förverkliga visionerna om fastigheterna de bor i”.

”Med kampanjen vill vi uppmärksamma bostadsrättsföreningar och fastighetsägare på att de kan ta armkrok med oss när de vill driva igenom en förändring”, avslutar Anna Birgersson.

Kampanjen har tagits fram av Fastighetsägarna Services egna inhousebyrå och kommer att gå som annons i digitala medier och egna kanaler under vår och sommar. Bofluencer® är ett registrerat varumärke ägt av Fastighetsägarna Service, och kommer att användas även i framtida kommunikationskoncept.

Se filmerna här:

Arbetsgrupp

Marknadschef: Anna Birgersson
Marknads- och kommunikationsstrateg: Nathalie Tjernberg
Produktionsledare och kreatör: Annie Nilsson
Videoproducent: Jakob Sjöbom

Bofluencers

Gunilla Finnson (Brf Söderbysjön), Andrej Silverörn (Brf Dikten 2), Caroline Tegebo (Brf Pilgrimen 1–5), Eric Lennerman (Upplands Samproduktion) samt Maria Hårdberg och Emma Gerdin (Brf Voxnan)