Ny vd för Fastighetsägarna Service Stockholm AB

Ny vd för Fastighetsägarna Service Stockholm AB

Stefan Younes är utsedd till ny vd för Fastighetsägarna Service Stockholm AB. Han efterträder Christina Lindström Olsson, som lämnar organisationen för att ägna sig åt egen verksamhet efter sex år som vd. Stefan Younes har dryga 15 års erfarenhet från fastighetsbranschen, främst inom förvaltning och konsultverksamhet, och kommer närmast från en tjänst som affärsområdeschef Förvaltning på HSB Stockholm. I sin roll på HSB har han bland annat genomfört ett förändringsprogram för affärsområdet till att bli kund- och serviceorienterat med tydligt affärsfokus.

– Det är med stolthet och glädje jag och styrelsen välkomnar Stefan Younes som ny vd för Fastighetsägarna Service Stockholm AB. Vi är övertygade om att Stefan med sin gedigna erfarenhet och kompetens från fastighetsbranschen och förvaltningsverksamhet väl möter de högt ställda krav som detta arbete kräver, säger Claes Kjellander, styrelseordförande Fastighetsägarna Service Stockholm AB.

– Det sporrar att få förtroendet att leda ett bolag med sådan stor potential. Målet är att öka marknadsandelen genom att nyttja Fastighetsägarnas starka varumärke samt den breda kunskap och spetskompetens som finns i bolaget. Fastighetsägarna Service ska bli det givna valet för varje fastighetsägare i regionen vid val av förvaltningsleverantör, säger Stefan Younes.

Stefan Younes tillträder vd-tjänsten den 1 april 2016.

Fastighetsägarna Service är ledande leverantör av fastighetsförvaltningstjänster såsom Juridisk konsultation, ekonomisk förvaltning, teknisk förvaltning, vitvaror, tvättstugeutrustning och säkerhetsdörrar.

Vi är ett helägt dotterbolag till branschorganisationen Fastighetsägarna Stockholm och har sedan 1920 underlättat vardagen för fastighetsägare och bostadsrättsföreningar runt om i Stockholms län. Fastighetsägarna Service har idag ansvaret för cirka 12 000 fastigheter och utgår ifrån Alströmergatan i Stockholm med sina 135 anställda.