Flex Applications och Winningtemp inleder samarbete kring pulsmätningar

Flex Applications och Winningtemp inleder samarbete kring pulsmätningar

Hur trivs medarbetarna egentligen? Att ta kontroll över personalens välmående och engagemang är viktigare än någonsin – men kan lätt bli en administrativ utmaning. Nu lanserar Flex Applications en integration till Winningtemp som förenklar vardagen för chef och HR.

Hur ser du som arbetsgivare till att alla känner sig motiverade och engagerade på jobbet? Och skulle de rekommendera er arbetsplats till andra? Winningtemp har utvecklat en AI-baserad plattform som löpande skickar ut pulsmätningar till medarbetarna – ett antal snabba frågor på teman som arbetsglädje, ledarskap och teamkänsla. Svaren sammanställs och visualiseras sedan i lättöverskådliga grafer.

Med den nya integrationen mellan Flex Applications och Winningtemps plattformar har målet varit att ta smidigheten och överblicken till nästa nivå. Detta genom att göra resultaten av pulsmätningarna tillgängliga i dashboarden, en digital instrumentpanel för HR-nyckeltal som är en del av personalsystemet Flex HRM. Allt som behövs är några snabba knapptryck.

Linda Tesell, Product Manager på Flex Applications, välkomnar partnerskapet med Winningtemp:
– Allt fler företag upptäcker fördelarna med att använda pulsmätningar som ett led i att engagera och behålla sin personal. Vi är därför väldigt glada över samarbetet med Winningtemp som är en aktör i absolut framkant inom detta område. På Flex Applications är vår ambition dessutom att erbjuda våra kunder allt de behöver för sitt HR-arbete i en enda helhetslösning – tillsammans med Winningtemp tar vi nu ytterligare ett steg på den vägen.

Även Jacob Österberg, VP Corporate Development på Winningtemp ser fram emot samarbetet med Flex Applications:
– Vi är väldigt stolta över samarbetet med Flex Applications! Som ledande inom HRM brinner de för att förstå kunders behov – både nu och i framtiden. Genom att slå ihop Winningtemps banbrytande AI-analyser med Flex Applications detaljerade personaldata, öppnar vi upp en värld av möjligheter för HR-chefer. Nu kan gemensamma kunder med precision fatta avgörande beslut i rätt ögonblick, tack vare vårt dynamiska partnerskap.

Full koll på pulsmätningar, sjukfrånvaro och andra HR-nyckeltal – allt på samma ställe
Vinsterna med integrationen är flera: du får en perfekt översikt utan att behöva logga in i flera olika gränssnitt, och med en automatisk synkning mellan systemen kan du lita på att dina uppgifter alltid är uppdaterade och korrekta. Men inte nog med det, lösningen öppnar också upp för nya sätt att samköra olika typer av nyckeltal – vilket i sin tur kan leda till värdefulla insikter.

Linda Tesell:
– Den stora fördelen är att du kan samla data och grafer från både pulsmätningar och olika typer av HR-nyckeltal, såsom sjukfrånvaro och personalomsättning, i ett och samma gränssnitt. När personalens mående sätts i relation till andra nyckeltal, det är då det börjar bli riktigt intressant.

Om Winningtemp
Winningtemp är ett svenskt innovationsföretag med en tydlig ambition att skapa välmående och effektiva organisationer. Med utgångspunkt från 600 vetenskapliga studier hjälper den AI-baserade plattformen HR-team och ledare att i realtid visualisera medarbetarnas arbetssituation och proaktivt agera utifrån insikter som stärker medarbetarnas engagemang. Winningtemp levererar idag mätbar förändring till över 1 200 företag i fler än 20 länder.