Flex expanderar i Norge

Flex expanderar i Norge

Nytt kontor i Oslo, flera nya medarbetare på väg in och ett stadigt ökande intresse för våra produkter. Det går bra nu, Norge.

Vi lyckades få lite tid med en fullbelagd Veronica Tjomsland, VD för Flex Applications International, för att prata om Flex expansion i Norge.

Berätta lite om ert nya kontor, Veronica.
– Det nya kontoret ligger på Skøyen i Oslo som är ett attraktivt och etablerat kontorsområde i Oslo med bland andra Visma, Tripletex, Catalyst one, Capgemeni och Azets som närmaste grannar. Kontoret ligger bara ett stenkast från våra nuvarande lokaler och vi trivs med läget på Skøyen då det är goda kommunikationer och ett rikt utbud i närområdet. Kontoret är en viktig del i den identitet som företaget speglar, det är där man skapar företagskulturen och bygger sina team. Vi kommer att fokusera på sociala och flexibla ytor som kan fungera för olika typer av arbetsuppgifter men det måste också finnas utrymmer för medarbetare att ha videomöten och fysiska möten. Den 1 oktober flyttar vi in och det ser vi fram emot!

Det nya kontoret har ljusa och funktionella ytor för möten och samarbeten

Jag har hört ryktas att ni är på väg att bli fler på Oslo-kontoret också. Vilka roller är det som tillsätts?
– Vi söker hela tiden efter nya kompetenta medarbetare som kan komplettera vårt team. Vi har nyligen rekryterat en ny supportmedarbetare som börjar 1 juni och vi ser fram emot att hälsa henne välkommen. I september kommer Christian Raastad att förstärka vårt team och tillsammans med Vegard Tjomsland hjälpa till att bygga upp en säljorganisation i Norge. Christian kommer närmast ifrån Mynewsdesk.

Veronica Tjomsland, VD på Flex Applications International

Hur ser efterfrågan ut på Flex system på den nordiska marknaden idag?
– Vi ser en ökande efterfrågan i samtliga nordiska länder men vi ser också att det ställs mer och mer krav på systemet och på integrationer mot andra system, och då framförallt API-integrationer. Det ska vara smidigt, effektivt och enkelt att arbeta och man vill bort från all manuell hantering. För att möta kundernas efterfrågan är målet att under år 2023 stärka upp det nordiska utvecklarteamet med ytterligare minst två nordiska utvecklare. Redan under 2022 behöver vi också dubblera antalet konsulter för att kunna möta den efterfrågan som finns i Norden idag och framöver.

Så roligt att höra. Är det något mer du vill passa på att berätta om?
– Ja, vi har flera spännande samarbeten på gång varav ett är med ett företag som levererar personal- och ledarhandböcker. Det är en stor efterfrågan på detta på den norska marknaden och vi tror att vi ytterligare kommer att stärka vår position på den nordiska marknaden tillsammans med de kommande samarbetena. För övrigt satsar vi på att för tredje året i rad ta hem den prestigefyllda titeln Norsk gaselle som tilldelas Norges snabbast växande och mest lönsamma företag.

Flexpansionen i Norge (och i övriga Norden) verkar med andra ord bara ha börjat. Vi på svenska sidan gläds med vårt dotterföretag och passar på att önska vårt grannland en fin 17 maj.

Flex Applications tillhandahåller ett komplett och kraftfullt verktyg för att hantera ditt företags löneadministration, reseräkningar och tidrapporter, för att schemalägga personal, för att stötta och utveckla företagsprocesser inom HR. Allt i ett enda system. Vi har lång erfarenhet av att utveckla administrativa system och erbjuder dina anställda enhetliga och enkla verktyg att arbeta med. Våra ledord är flexibilitet, effektivitet och användbarhet.