Veronica Tjomsland, VD på Flex Applications International

Utnämnda till Gasellföretag igen

Flex Applications International har blivit utnämnd till norsk Gasell för andra året i rad. Veronica Tjomsland, VD på Flex Applications International:

– Gasellerna är Norges snabbast växande och mest lönsamma företag. Vi är stolta över den här utmärkelsen från Dagens Næringsliv. Det är en bekräftelse på att det vi gör, det gör vi rätt. Vi ser framför oss en kraftig tillväxt de kommande åren bland annat genom nyutveckling och rekrytering av fler duktiga anställda som tillsammans med oss vill arbeta fokuserat för att nå vårt mål – att erbjuda det bästa personalsystemet på marknaden.

Gasellföretagen har det som Dagens Næringsliv kallar extrem tillväxt och bara en liten bråkdel av landets företag klarar av att bli gaseller. Tidningen påpekar att det främst är små och medelstora företag som blir gasellföretag – dessa företag har en mycket stor betydelse för norsk ekonomi. Bland annat står de för en stor del av den samlade sysselsättningstillväxten i norskt näringsliv och även för en stor del av omsättningsökningen.

För att kunna bli utnämnd till Gasell ska företaget ha:

– Levererat en godkänd årsredovisning.
– Minst fördubblat omsättningen på fyra år.
– Omsättning på över en miljon kronor första året.
– Positivt samlat rörelseresultat.
– Undvikit negativ tillväxt.
– Varit ett aktiebolag.

Bra jobbat på Oslokontoret! Vi är så stolta över er bedrift.