Greenfoods VD David von Laskowski finalist i Årets storbolags VD 2021

Greenfoods VD David von Laskowski finalist i Årets storbolags VD 2021

Nu ska Årets VD utses och Greenfoods David von Laskowski är finalist i kategorin som omfattar stora företag. Han har lett bolaget under en intensiv utvecklingsfas där Greenfood växt till en av Europas största livsmedelskoncerner inom hälsosam och hållbar mat.

Utmärkelsen Årets VD delas varje år ut av ledarskapssajten Motivation.se. Syftet med utmärkelsen Årets VD är att uppmärksamma och påverka utvecklingen mot ett mer värderingsdrivet ledarskap och ett långsiktigt hållbart näringsliv.

Med David von Laskowski som vd och koncernchef har Greenfood växt från att vara ett nordiskt företag till en av Europas största livsmedelskoncerner inom hälsosam och hållbar convenience-mat. Koncernen har nått stora framgångar med bl.a. foodtechbolaget Picadeli som idag finns på över 2000 platser runt om i Europa. Nyligen korsade bolaget även Atlanten och lanserades på den amerikanska marknaden.

– Jag är otroligt stolt över att vara nominerad. Men kanske än mer för det ledarskapsarbete vi gemensamt bedriver i Greenfood. Det ligger till grund för vår snabba internationella expansion, vår digitaliseringsresa och för vår framgångsrika kultur, säger David von Laskowski, vd och koncernchef för Greenfood Group och Picadeli.

David arbetar för en kultur som bygger på tillit, transparens och tydlighet, och där kommunikation ska bidra till bolagets framgångar. Det är också väldigt viktigt att varje enskild individ förstår sin roll sitt uppdrag och koncernens riktning.

– Människor som känner sig trygga i sin roll har lättare att ta egna välgrundade beslut. Jag är också övertygad om att de fattar kloka beslut eftersom de är experter inom sitt specifika område. Jag vill att besluten tas nära respektive affärsområde, avslutar David von Laskowski.

Om Årets vd 2021

Utmärkelsen Årets VD delas varje år ut av ledarskapssajten Motivation.se. under kriterierna ledarskap, hållbarhet och lönsamhet. Priset instiftades 2012 och delas ut i fyra kategorier - små, medelstora och stora företag samt Årets Unga VD. Den 11 november utses vinnaren på Fotografiska i Stockholm.