Hållbar mobilitet för alla - i hela landet

Gröna Mobilister är med vid lansering av Drivmedla

Idag (11/9) kl 13:30 lanseras det digitala verktyget Drivmedla som ska göra det enklare att hitta laddstationer och tankstationer med fossilfritt drivmedel.

"Det här kan bli en kioskvältare för Sveriges klimatomställning av trafiken." - Svante Axelsson, nationell samordnare, Fossilfritt Sverige.

Drivmedla kommer vara fritt för vem som helst att använda kostnadsfritt och vi på Gröna Mobilister är såklart glada för alla verktyg som gör det enklare att vara en hållbar mobilist - i hela landet. Nu är det dags för lansering och Victor Bärring, projektledare Gröna Mobilister, kommer vara med i en panel för att diskutera hur Drivmedla kan spridas.

"Vi har sett olika liknande appar med varierade resultat på användning. Hela poängen är ju att den ska användas av många och fylla en funktion för konsumenter, där behövs dels inspel från konsumenter och dels lyhördhet från den som underhåller verktyget framöver." - Victor Bärring, projektledare Gröna Mobilister.

Vill du vara med på lanseringen digitalt anmäler du dig här: https://fossilfrittsverige.se/...

Gröna Mobilister verkar för en mobilitet som är anpassad till planetens gränser och global rättvisa. Vi vill stärka människors livskvalitet i städer och på landsbygd. Det gör vi genom informationsspridning och påverkansarbete.

Vi behöver bli fler Gröna Mobilister, bli medlem för 90 kronor om året (blir du medlem nu så gäller medlemskapet även 2024): https://gronamobilister.se/bli...