Bild från videon

Entreprenören Ramkumar Nair från Mycorena berättar om inkubatorns betydelse

GU Ventures har genom åren stöttat många drivna entreprenörer i utvecklingen av mer än 240 nya affärsidéer, som i sin tur har lett till inte mindre än 140 företag som bedriver verksamhet idag. I denna film får ni möta en av dessa entreprenörer, Ramkumar Nair, grundare till det prisade foodtech-företaget Mycorena AB. Här berättar han vad samarbetet med GU Ventures har haft för betydelse.

Vår affärsutvecklare, Tore Sveälv, som även sitter som ordförande i Mycorenas styrelse kommenterar:

• "GU Ventures kom först i kontakt med Ramkumar Nair våren 2018 och har stöttat honom och Mycorena sedan dess. Som ordförande för Mycorena har Ramkumar och jag haft flera kreativa, spännande och inspirerande diskussioner. Det har varit ett sant nöje att arbeta med en sådan entusiast och visionär ledare! Mycorena är ett bevis på att om en talangfull entreprenör med en bra affärsidé får rätt stöd tidigt så kan ett snabbväxande miljardföretag skapas på några få år."

Mycorena grundades av Ramkumar Nair i slutet av 2017, och har utvecklats från en ambitiös forsknings spin-off till en av Europas snabbast växande och mest innovativa aktörer inom det alternativa proteinområdet. Företaget har ett rykte om sig att vara innovativt och som lanserar flera nya och disruptiva produkter, inklusive världens första svampbaserade fett.

Filmen har producerats av GU Ventures

Produktion: Sofia Hjelmberg, GU Ventures