If öppnar flaggskeppskontor i Mölndal

I juni öppnar försäkringsbolaget If ett flaggskeppskontor i Mölndal. 650 medarbetare följer med flyttlasset till huset som ska bli Sveriges bästa arbetsplats.

If gjorde sin första etablering i Göteborg 1999, i samband med att bolaget grundades. Idag är If Nordens största skadeförsäkringsbolag med över 100 kontor fördelade på sju länder i Norden och Baltikum.

”Sveriges bästa arbetsplats”

Nu flyttar If sitt Göteborgskontor till nya lokaler på Flöjelbergsgatan i företagsparken Södra Porten i Mölndal. Lokalerna är helt anpassade efter det faktum att kontoret framöver ska vara försäkringsbolagets Flagship Center – ett storskaligt kundcenter och centralnavet för försäkringsbolagets kundfrontsverksamhet. Inflyttning sker i mitten av juni.

– Vi ökar nu tempot i utvecklingen av bättre metoder och lösningar för våra kunder, och kontoret i Mölndal blir vår nya experimentverkstad, säger Louise Bråkenhielm, ansvarig för kundservice på If.

Det nya kontoret har utformats för att uppnå maximal effektivitet i verksamheten och bästa möjliga ergonomi för medarbetarna.

– I Göteborg jobbar flera hundra If-medarbetare hela dagarna med direkt kundkontakt. Syftet med arbetet är att säkerställa att våra kunder är rätt försäkrade och att vi finns där för dem när olyckan varit framme. If vill vara Sveriges bästa arbetsplats och nu satsar vi och etablerar ett kontor som våra medarbetare kommer känna sig stolta att gå till varje dag, säger Louise Bråkenhielm.

Ändamålsenliga lokaler

De nya lokalerna sträcker sig över sex våningsplan som har totalrenoverats inför att If flyttar in. Ytorna är öppna, stora och moderna och anpassade för både dagens verksamhet och framtida behov. Det finns plats för verksamheten att växa och utvecklas.

– Vi strävar efter ett tätare dagligt utbyte mellan våra olika funktioner och expertisområden. Lokalerna kommer att underlätta för teamen och olika funktioner att samarbeta, säger Louise Bråkenhielm.

Det nya kontoret kommer förutom kundservice även att hysa bland annat skadereglerare, produktutvecklare utredningsverksamhet, och Ifs trafiksäkerhetsforskning.

Attraktivt läge

Mölndal har ett bra läge med goda kommunikationer. Kontoret nås enkelt med både pendeltåg, spårvagn och buss. I området finns det gott om parkeringsplatser, vilket skapar möjlighet för alla anställda att få en parkeringsplats till en låg månadskostnad. Det är också lätt att ta sig till och från flygplatsen och alldeles nyligen färdigställdes en cykelbana in i området.

• sveriges bästa arbetsplats
  • göteborg