Miljöteknikföretag möter investerare på Stockholm Cleantech Venture Day den 27 september

Miljöteknikföretag som söker finansiärer får chansen att träffa investerare under Stockholm Cleantech Venture Day den 27 september i år. Temat för årets evenemang är energi och vatten.

Stockholm Cleantech Venture Day är ett led i ansträngningarna att utveckla företag som bygger på avancerad miljöteknik.

– Småföretag som arbetar med cleantech är framtiden för Sverige, Europa och hela världen. De har två stora fördelar: de arbetar med ny teknik för att komma till rätta med miljöproblemen och de har potential att skapa tillväxt och sysselsättning. Det säger Magnus Rehn, business coach inom STING som är en av organisationerna som står bakom Stockholm Cleantech Venture Day.

Deltagarna kommer att få höra presentationer av talare från olika delar av världen som berättar om de olika möjligheterna för miljöteknikföretag. En viktig del under evenemanget är också att de deltagande företagen kan presentera sig för investerare. Det kommer även att ges flera möjligheter till mer informella möten och diskussioner under dagen och kvällen. Dagen avslutas med galamiddag och utdelning av pris till det företag som en jury utser till Cleantech Company of the Year.

Erfarenheterna från tidigare evenemang säger att många av de företag som deltar hittar investerare.

– Småföretag behöver oftast kapital för att kunna utvecklas till större exportföretag. Därför finns Stockholm Cleantech Venture Day. Här får nya företag möta kapitalstarka investerare, säger Magnus Rehn.

Att vara med i evenemanget Stockholm Cleantech Venture Day med galamiddag och prisutdelning kostar 2 000 kronor. Sista dag för anmälan är 15 augusti.

Klicka här för att komma till anmälningssidan.

Bakom Stockholm Cleantech Venture Day står STING, Stockholm Innovation & Growth AB samt Stockholm Cleantech, där IVL Svenska Miljöinstitutet ingår som partner.

Hanna Eriksson Lagerberg, IVL Svenska Miljöinstitutet och Stockholm Cleantech, tel. 08-598 563 60, e-post: hanna.erikssonlagerberg@ivl.se

Magnus Rehn, STING Stockholm Innovation & Growth AB, tel. 070-512 05 48, e-post: magnus.rehn@stockholminnovation.com.

Se även http://www.stockholmcleantechventureday.com/

Regioner

IVL Svenska Miljöinstitutet är Sveriges äldsta miljöforskningsinstitut. Med över 190 medarbetare och ett brett internationellt kontaktnät kan vi lösa komplexa miljöproblem och ta fram morgondagens miljölösningar.