Charlotta Lilius fick utmärkelsen Årets chef 2021 förra året. Nu är det dags att nominera för 2022 års utmärkelser.

Glöm inte att nominera våra servicehjältar – Inspireras av förra årets vinnare

Det finns många vardagshjältar bland Kävlinge kommuns medarbetare. Har du kommit i kontakt med någon som du tycker är värd att hyllas lite extra? Fram till den 29 april kan du nominera till Kävlinge kommuns utmärkelser Årets medarbetare, Årets chef och Årets förbättring.

Kävlinge kommun vill bli bättre på service och tillgänglighet. En del i det arbetet är att ta tillvara på och lyfta det som fungerar bra i vår service. Med anledning av detta har kommunen infört utmärkelserna Årets medarbetare, Årets chef och Årets förbättring för att lyfta fram det goda arbete som görs i Kävlinge kommun.

Vems namn tycker du det ska stå på checken i år?

I juni förra året fick Charlotta Lilius utmärkelsen Årets chef 2021. Då var hon rektor på Annelundsskolan, numera är hon även rektor på Olympia. Annelund och Olympia ska flytta in i den nya skolan på Gryet under 2024 och planeringen för sammanslagningen är i full gång.

- Det blev såklart en stor självförtroende-boost att ha denna utmärkelse med sig in i ledarskapet på en ny skola. Sammanslagningen är en spännande utmaning där delaktigheten från båda skolors personal är superviktig, säger Charlotta Lilius.

Tyvärr har Charlotta inte hunnit använda vinstpengarna än, på grund av pandemin, men det finns funderingar.

- Jag har tankar på att göra en studieresa för att ta del av skolsystemet i exempelvis Finland, Kanada eller något annat land med framgångsrikt skolsystem.

Årets förbättring 2021 blev Hälsofrämjande enhetens omställningsarbete kring volontärsamordningen under pandemin. Ebba Lindström är enhetens chef och den som tog emot priset förra året.

Hur kändes det att bli utsedd till Årets förbättring 2021?

- Självklart var det väldigt roligt för hela enheten att bli uppmärksammade för det arbetet vi gjorde, och fortfarande gör. Att inte glömma är att det är genom våra volontärers engagemang som vi lyckades med de goda resultaten.

Hälsofrämjande enheten har valt att investera vinstpengarna i sin nya Volontärportal för att på så sätt ge tillbaka till samhället. Volontärportalen öppnar upp för kommuninvånare att kunna engagera sig på ett smidigt sätt. Förra årets utmärkelse har gjort att arbetet med att utveckla volontärsamordningen har gått framåt. Vinsten har även öppnat upp för fler samverkansmöjligheter mellan olika verksamheter inom kommunen.

Nominera senast 29 april

Nu är det alltså hög tid att nominera de som du tycker har gjort något extra bra under 2021 och som ska få årets utmärkelser. Fokus ligger på prioritering, planering och genomförande av service och tjänster till dig som kommuninvånare.

Du skickar in ditt förslag via ett formulär där du också motiverar din nominering. Nomineringen är öppen för alla kommuninvånare och medarbetare. Bedömning och urval görs av en jury i början av juni och vinnarna får ett ekonomiskt bidrag till kompetenshöjande insatser.

Nominera via länken senast den 29 april 2022: bit.ly/utmarkelser2022