BeautyAct by KICKS lanserar multifunktionella produkter där man förenar högteknologisk hudvård och makeup

Makeup-infused skincare, där man för samman hudvård och makeup, är en trend på stark frammarsch inom skönhetsvärlden. Och det är inom denna kategori som BeautyAct by KICKS presenterar en av höstens stora lanseringar. Nyhetssläppet består av fyra innovativa produkter; SoftFilter Glow Cream, InstaGlow Strobing Serum, GlowPrime CC Eye Cream och HydraGlow Face Mist. I samtliga produkter har man förenat aktiv hudvård och lystergivande makeup. Perfekta för dem som vill vårda och behandla sin hud samtidigt som de ger huden en fin finish och en look med mycket glow. Produkterna är anpassade för alla hudtyper.

BeautyAct InstaGlow Strobing Serum ett lystergivande och vårdande serum
Ett lystergivande serum som ger huden nytt liv. Serumet är berikat med polysackarider som reducerar fina linjer samt ger ökad fyllighet och elasticitet. Den silkeslena formuleringen innehåller även niacinamid, som verkar för en jämn hudton och minimering av porer, samt vitamin C, som gör huden slätare och tillför lyster.

Applicera på torr och rengjord hud innan ansiktskräm. Serumet kan också appliceras för att markera ansiktets högsta punkter.

PRIS: 299 SEK, 30 ml

BeautyAct SoftFilter Glow Cream ansiktskräm för omedelbar lyster och primingeffekt
En lätt ansiktskräm som ger en omedelbar hälsosam lyster. Fuktkrämen ger även en primereffekt samt är berikad med vitamin C, som tillför huden en extra lyster. Innehåller även polysackarider som reducerar fina linjer samt ger ökad fyllighet och elasticitet. Används med fördel under makeup.

PRIS: 299 SEK, 50 ml

BeautyAct GlowPrime CC Eye Cream ögonkräm med färgkorrigerande och återfuktande effekt
Lystergivande ögonkräm, med både färgkorrigerande och återfuktande effekt, som ger nytt liv åt huden runt ögonen. Innehåller polysackarider, som reducerar fina linjer samt ger ökad fyllighet och elasticitet, samt vitamin C som gör huden slätare och tillför lyster. De inkapslade pigmenten smälter in i huden och justerar färgen på den känsliga huden runt ögonen. Applicera på ren och torr hud runt ögon partiet.

PRIS: 279 SEK, 10 ml

BeautyAct HydraGlow Face Mist
En ansiktsmist som fräschar upp trött hud genom att tillföra fukt och en hälsosam lyster. Innehåller fuktgivande aktiva ämnen som bidrar till en ökad återfuktning av huden. Den oljefria formuleringen innehåller vitamin C och niacinamid som tillför lyster och bidrar till en jämnare hudstruktur. Kan användas före smink för att grunda med fukt, eller efter smink för att omedelbart fylla på fukt och ge huden en daggig lyster.

PRIS: 179 SEK, 100 ml

Nyheterna lanseras vecka 45 på KICKS, i butik och online.

Om BeautyAct by KICKS
BeautyAct skapar högteknologisk hudvård och multi-funktionell makeup och makeupbortsar för en aktiv livsstil. Sortimentet består av högpresterande produkter framtagna sida vid sida för optimal användning, med aktiva ingredienser och innovativ teknologi. Samtliga produkter är 100% veganska, parfymfria och dermatologiskt testade. Varumärket finns till försäljning i samtliga KICKS butiker och online i Sverige, Norge och Finland.

www.kicks.se/beautyact | @beautyact_com