BeautyAct by KICKS presenterar hudvårdande foundation för en naturlig finish och magisk lyster som håller hela dagen

BeautyAct by KICKS presenterar till hösten en ny foundation; 24H All Wear Complexion Foundation, som med sin lätta konsistens ger ett naturligt resultat med second skin-effekt och fin lyster. Dessutom innehåller denna foundation aktiva ingredienser som stärker hudens barriär och skyddar mot föroreningar. För en perfekt applicering lanseras även en foundationborste; Full Coverage Foundation Brush No 121, som med sina täta och mjuka borststrån ger ett jämnt och fint resultat.

BeautyAct 24H All Wear Complexion Foundation - SPF 30
24H All Wear Complexion Foundation har en fjäderlätt konsistens som smälter in i huden och skapar en second skin-effekt med en naturlig lyster samtidigt som den suddar ut ojämnheter och döljer fina linjer. Formulan, kan enkelt byggas på för en medelhög till hög täckning som håller i upp till 24 timmar. Innehåller fuktkomplex från granatäpple, en aktiv ingrediens som skyddar huden mot föroreningar, stärker hudens barriär och ökar återfuktningen.

BeautyAct 24H All Wear Complexion Foundation kommer i 15 nyanser. Passar alla hudtyper.

Pris: 249, 30 ml

BeautyAct Full Coverage Foundation Brush No 121
En makeupborste för både flytande foundation och puderfoundation. Med sina täta och mjuka borststrån kan man enkelt bygga upp önskad täckning samtidigt som man kan tona ut foundation för ett jämnt och fint resultat. Det snedskurna borsthuvudet följer ansiktets konturer, vilket gör det lättare att arbeta in produkten i hela ansiktet, inklusive på näsan, under ögonen och längs käklinjen.

Borstråna bygger på den allra senaste teknologin inom syntetiska borststrån där man optimerat insatserna för att exakt efterlikna kvaliteten hos naturliga borststrån. Fibrerna håller hög kvalitet och ger mycket bra upptagning av exempelvis produkter i puderform och jämn applicering av flytande produkter.

Pris: 249 SEK

Nyheterna lanseras vecka 36 på KICKS, i butik och online.

Om BeautyAct by KICKS
BeautyAct skapar högteknologisk hudvård och multi-funktionell makeup och makeupbortsar för en aktiv livsstil. Sortimentet består av högpresterande produkter framtagna sida vid sida för optimal användning, med aktiva ingredienser och innovativ teknologi. Samtliga produkter är 100% veganska, parfymfria och dermatologiskt testade. Varumärket finns till försäljning i samtliga KICKS butiker och online i Sverige, Norge och Finland.

www.kicks.se/beautyact | @beautyact_com