Freddy Sobin, VD KICKS (foto: KICKS) , Västermalmsgallerian (foto: Johan Strindberg), KICKS-butik med nya servicekonceptet (foto:KICKS)

KICKS fortsätter att stärka och investera i sitt butiksnät

KICKS ser fortsatt att en tydligt vinnande strategi är att möta kunden både fysiskt och digitalt, och under året har KICKS e-handel fortsatt att ta andelar parallellt som bolaget ser en stark försäljningstillväxt i butikerna. KICKS ser att synergierna mellan försäljningskanalerna fortsätter att bli ännu starkare och därmed fortsätter man att även investera i sitt butiksnät. Under hösten omlokaliserar därför KICKS fyra av sina butiker, varav tre i Stockholmsregionen och en i Kiruna.

KICKS har sedan en lång tid tillbaka en butik på Fleminggatan som bolaget nu väljer att relokera till Västermalmsgallerian, som man ser är ett ännu bättre läge för KICKS. Det är en stark och attraktiv handelsplats i området samtidigt som en KICKS-butik kommer att komplettera det utbud gallerian har idag.

Den andra butiken som berörs ligger i Täby Centrum, där KICKS flyttar till en större lokal vid ett av köpcentrets bästa lägen för att kunna erbjuda ett starkare kunderbjudande med både ett bredare och attraktivare sortiment samt nytt servicekoncept. Av samma anledning har KICKS även i nya Haninge Centrum valt att omlokalisera sin butik till en större och bättre belägen lokal. Den fjärde KICKS-butiken som nyligen slagit upp portarna ligger i nya Kiruna centrum.

”Vi fortsätter att investera i vår marknadsposition där utvecklingen av vårt butiksnät utgör en central del, då vi tydligt ser styrkan och värdet av att ha både butiker och e-handel. Vi ser att samspelet mellan kanalerna bara blir starkare, varför vi också fortsätter att utveckla vårt omnikanals-erbjudande. För att skapa en lönsam verksamhet är det dessutom viktigt att snabbt kunna anpassa sig efter kundernas skiftande beteende och behov. Det är därför vi löpande justerar och optimerar vårt butiksnät, och det betyder såväl nya butiksetableringar som relokeringar”, säger Freddy Sobin, VD på KICKS.

Samtliga fyra butiker är enligt KICKS senaste koncept, där kunderna kommer att mötas av ett attraktivt sortiment tillsammans med kunniga skönhetsexperter för en personlig service och vägledning. Butikerna kommer också att erbjuda KICKS nya servicekoncept Treat by KICKS, som nu är utrullat i över 60 butiker i Sverige och där kunderna kan ta del av en rad olika skönhetsbehandlingar i en inspirerande miljö i form av en shop-in-shop-lösning. Treat by KICKS är också en satsning som går i linje med bolagets ambitioner att utveckla den fysiska butiken och ta kundupplevelsen till nästa nivå, och där man även erbjuder online-bokning. I butikerna kan kunderna själva scanna och betala varor via KICKS Self-checkout i sin egna mobiltelefon och via tjänsten Click Express kan man hämta sina varor man beställt på e-handeln senast inom fyra timmar från det man har lagt sin order, men ofta redan inom 30-60 minuter.

KICKS nya butik i Västermalmsgallerian slår upp portarna 8 september och butiken i Täby Centrum 23 september. Butiken Haninge Centrum öppnande 25 augusti och den i nya Kiruna centrum 1 september.