KICKS hyllar individuell skönhet

KICKS hyllar individuell skönhet

Under 2020 påbörjade KICKS sin långsiktiga satsning med att vidareutveckla och stärka sin varumärkesplattform More of You, bland annat genom att investera i nya reklamfilmer. Som ett led i detta lanserar KICKS nu en serie porträttfilmer som hyllar människor som villkorslöst är sig själva. I filmerna porträtteras kända ansikten som skådespelerskan Marie Göranzon och artisten Peg Parnevik men även KICKS kunden och egna skönhetsexperter.

KICKS tar nu nästa steg i att utveckla sin varumärkesplattform "More of You", där skönhet handlar om att vara sitt sanna jag och våga visa det för världen. Att skönhet utgår från varje individ och ingen annan. Med porträttfilmerna vill KICKS uppmuntra till att utforska vad det är som gör dig till just den du är och att våga omfamna sin egen unika skönhet. Detta genom att skildra olika personers ärliga berättelser om skönhet och deras tolkning av vad "More of you" betyder för just dem.

”Filmerna tar avstamp i vår varumärkesplattform More of You och genom de olika porträtten får vi möjlighet att förstärka vårt budskap ytterligare. Vi vill visa att skönhet är så mycket mer än yta och förlegade ideal, att skönhet är personlig och att alla har en röst hur man uppfattar sin individuella skönhet. Vi hoppas att våra porträtt med starka personligheter blir en inspirationskälla för andra att också våga utforska och uttrycka mer av sig själv”, säger Helena Bengtson, Brand & Marketing Manager på KICKS.

Inledningsvis lanseras sex porträttfilmer. De medverkande är; Marie Göranzon (skådespelerska), Peg Parnevik (sångerska), Evelina Tammenlaakso (sångerska och låtskrivare), Ceval Omar (modell och aktivist), Gabriel Fontana (makeupartist KICKS) och Phuntamit Phajunyor även kallad Jerpan (KICKS kund). Jerpan scoutades när KICKS gick ut till sina kunder och bad dem dela sina unika berättelser. Responsen bland KICKS kunder var enorm. Vidare är planen att ta fram fler filmer i serien, där varje porträtt ges möjlighet att utforska och omdefiniera begreppet skönhet.

KICKS porträttfilmer lanseras vecka 38 med fokus på digitala kanaler så som Youtube, Instagram och Facebook.

Se filmerna här: Marie Göranzon, Peg ParnevikCeval Omar, Evelina, Gabriel Fontana, Jerpan

I vidareutvecklingen av More of You samarbetar KICKS med B-Reel som kreativ partner. More of You tar sikte på hur KICKS genom utbud, kunskap och inspiration kan återspegla målgruppens mångfald och alla nya uttryck och innovationer inom skönhet.

Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70