KICKS växlar upp satsning på content commerce

KICKS växlar upp satsning på content commerce

KICKS fortsätter sin satsning på content commerce, en satsning som framgångsrikt accelererades under 2020 genom desto mer integrerat, rörligt och interaktivt content. Ett viktigt steg är bland annat den lyckade satsningen på KICKS Live och det senaste steget inom ramen för strategin är rekryteringen av Louise Bratt, som intar den nyetablerade rollen som contentchef.

KICKS har under det senaste året investerat i att utveckla, förstärka och tillgängliggöra bolagets content än mer, och nu växlar man upp ytterligare. Uppdraget för Louise Bratt, som kommer direkt från uppdraget som chefredaktör för tidningen Mama, är att fortsätta resan med att transformera bolagets content med utgångspunkt i vad som inspirerar, engagerar och konverterar KICKS kunder.

”Vi är väldigt glada över att välkomna Louise Bratt till KICKS. Louise har både en stark content bakgrund och lång erfarenhet av transformationsarbete vilket vi ser som en stor tillgång”, säger Carola Lundell, CMO på KICKS.

Strategin framåt är bland annat att KICKS ska öka fokus på rörligt content och live- och dialog drivna produktioner som ger större möjligheter till interaktion. Ledord är inspiration, expertis och äkthet, som också är en del av KICKS varumärkesarbete. Inom ramen för detta kommer all expertis som finns inom bolaget att få en mer framträdande roll i samtliga kanaler. Det innebär att KICKS egna skönhetsexperter kommer bli ett mer frekvent inslag i all content genom att dela med sig av sin expertis inom olika områden.

KICKS gör otroligt mycket kvalitativt content idag, och det känns väldigt spännande att nu få vara med och växla upp detta till nästa nivå. Att få jobba strategiskt med hela spännvidden av innehållsformat, såväl befintliga som nya satsningar, är verkligen ett drömuppdrag – här finns en enorm potential, inte minst i den samlade skönhetsexpertis som finns inom företaget idag”, säger Louise Bratt, contentchef på KICKS.

Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70