Nu tar KICKS sitt populära skönhetscommunity till Norge

Nu tar KICKS sitt populära skönhetscommunity till Norge

Våren 2021 lanserades KICKS Beauty Talks, ett community för alla beautyfantaster, på den svenska marknaden. Det blev snabbt en populär och självklar destination där över 140 000 skönhetsintresserade medlemmar idag hittar inspiration och byter erfarenheter med varandra. Efter succén i Sverige kommer nu KICKS Beauty Talks att lanseras även på den norska marknaden.

KICKS ser betydande potential i KICKS Beauty Talks på den norska marknaden. Liksom i Sverige är målet att skapa en mötesplats som öppnar upp för att interagera och bygga en närmare relation med och mellan kunder. På den svenska marknaden såg man snabbt att satsningen genererade såväl värdefulla kundinsikter, kundlojalitet som en ökad försäljning.

Vår vision är att KICKS Beauty Talks även i Norge ska bli den självklara go-to destinationen för alla beautyfantaster. Vi har både erfarenheten, positionen, medlemsbasen och plattformen för att bygga upp ett starkt och framgångsrikt norskt community, säger Carola Lundell, Executive Vice President på KICKS Group.

Ett värde bortom pris och produkt
KICKS Beauty Talks är ett svar på den efterfrågan som bolaget mött från sina kunder som söker efter autentisk interaktion, inspiration och råd både från KICKS egna experter och andra skönhetsintresserade.

Med vårt commmunity skapar vi ett värde för kunderna som går bortom pris och produkt. En helt avgörande faktor för dess framgång i Sverige är det engagemang vi ser från våra medlemmar. De är medlemmarna som är motorn med deras bidrag med allt från bilder på sina looks, sina skönhetsrutiner, till aktiva diskussioner och direkta råd och tips till varandra. Genom vårt community får vi även en ökad förståelse för vad som väcker intresse och inte hos våra kunder”, säger Carola Lundell.

Om KICKS Beauty Talks
KICKS Beauty Talks lanserades på den svenska marknaden våren 2021 och har idag över 140 000 medlemmar. I slutet av oktober 2023 lanserar KICKS communityt även i Norge.

KICKS Beauty Talks är ett community som bygger på inspiration, trovärdighet och expertis, men framför allt på medlemmarnas gemensamma passion för skönhet. På KICKS Beauty Talks har alla chans att dela sina bästa tips, delta i diskussioner, anta utmaningar och mycket mer. KICKS egna skönhetsexperter är också närvarande på plattformen där man har möjlighet att ställa frågor.

KICKS Beauty Talks går live i Norge 26 oktober 2023.

Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70