BeautyAct by KICKS, Fotograf: Johanna Nyholm

Nya skönhetsvarumärket BeautyAct by KICKS intar den nordiska marknaden hösten 2020

Med högkvalitativa, effektiva hybrider mellan makeup och skincare, intar BeautyAct by KICKS, den nordiska marknaden hösten 2020. Varumärket, som under snart två år har utvecklats i hemlighet, förväntas nu bli ett av Nordens främsta skönhetsvarumärken.

BeautyAct introducerar en multifunktionell skönhetsrutin, The ___ ACT, med högteknologiska produkter inom makeup och ansiktsvård. Utvecklat av skönhetsexperter med syftet att övervinna de fysiska ansträngningar och yttre påfrestningar som vi utsätter huden för varje dag; på jobbet, på gymmet, på resan, i parken och vid sociala tillfällen. I ditt dagliga liv påverkas huden av allt från klimat, kalla och varma väderomställningar, fysisk ansträngning, föroreningar, UVA och UVB-strålning, skärmtid till torra inomhus miljöer. Av den anledningen behövs resultatinriktade och förebyggande produkter, som samtidigt är skonsamma, och tar hand om din hud. BeautyAct lanserar nu kvalitativa hybrider och bygger upp vår skönhetsrutin, genom att sudda ut gränserna mellan aktiv hudvård och högpigmenterad makeup. Produkterna är veganska, fritt från allergener och parfym.

”Vi har arbetat målmedvetet och intensivt för att skapa en mer intressant sortiment där varje produkt är framtagen med en unik fingertoppskänsla för en skräddarsydd upplevelse och resultat. Vi har fokuserat på att ta fram produkter med fler egenskaper, vår makeup kommer att ha vårdande och aktiva formuleringar och vår skincare är högpresterande och anpassade för yttre påfrestningar. Vi har även skalat bort kategorier som kropp-, nagel- och hårvård, för att istället nischa oss inom ansiktsvård och makeup. Helt enkelt för att kunna blir ännu bättre och mer fokuserade i kategorin. Med BeautyAct kommer vi att kunna erbjuda ett sortiment och produkter med multifunktionella egenskaper med syfte att utöka användningsområde för fler tillfällen”, Jenny Kruseborn, Director Private Label, Axbeautyhouse.

BeautyAct by KICKS lanseras exklusivt på KICKS i Sverige, Norge och Finland under hösten 2020. Produkterna kommer att kosta från 79-399 sek och består av makeup, makeupborstar och ansiktsvård. Inom kort släpps mer information kring varumärke, sortiment och produkt.

Varumärket är framtaget i nära samarbete med den kreativa varumärkesbyrån Patriksson och designbyrån GOLF.

Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70