One Ocean Beauty - nytt varumärke på KICKS

One Ocean Beauty - nytt varumärke på KICKS

Nu finns det banbrytande skönhets- och välbefinnande varumärket One Ocean Beauty på KICKS. Varumärket grundades av industriveteranen Marcella Cacci. Cacci är känd för sitt innovativa och strategiska tänkande som hon har adapterat in i One Ocean Beauty och utvecklat till ett 360 graders socialt ansvarstagande koncept som är helt i harmoni med tidsandan. Genom att anamma banbrytande naturlig teknologi och ta ansvar för ett radikalt hållbart produktionsled driver varumärket en ny era av ”skönhet utan kompromisser”.

Huvudkollektionen av serien är producerad med hjälp av bio fermentering och består av fem produkter; en rengöring, fuktighetskräm, ögonkräm, serum och ett kollagentillskott. Produkterna kan användas separat eller för ett effektivare resultat, som en rutin. Senaste tillskotten i serien är en detoxmask och en närande olja för hud och hår. Genom att samarbeta med ett av de mest innovativa blå biotekniklaboratorierna i Europa utvecklar One Ocean Beauty rena, kliniskt bevisade och hållbart producerade produkter.

Serien innehåller viktiga marina mikroorganismer och utvalda celler med unika anti aging egenskaper som har hämtats från världens marina miljöer. Varumärket har redan från start åtagit sig att eliminera alla onödiga ingredienser från produkterna och är därmed fria från GMO, parabener, sulfater, ftalater, PEGs, EDTAs, nanopartiklar, mineralolja och syntetisk doft. One Ocean Beauty är socialt medvetna och har åtagit sig att enbart använda återvinningsbara förpackningar, samtidigt som de arbetar mot ett ”zero waste” mål.

One Ocean Beautys marint baserade hudvårds- och välbefinnande kollektion är nästa våg inom “clean beauty movement”, som erbjuder rena, hållbara och kliniskt bevisade produkter.

Loise Lindberg, Brand Manager
loise@amazingbrands.com