Liten, sprudlande och sommarens finaste burk!

En bubblande rosa nyhet från Fontäns brygdlaboratorium

Fontäns brygdlaboratorium har laborerat vidare. Lagom till startskottet för sommaren – den 1 juni – lanserar Fontän en ny smakupplevelse. En liten burk med ett fruktigt och friskt mousserande rosévin som kommer finnas på hyllan i alla Systembolagets butiker. Perfekt att ta med på picknicken eller till sommarens grillkvällar.

Rosévinet kommer i en 20 cl burk och är piggt och modernt. Passar både gröngöling och expert. Vinet har en flamingorosa färg och bubblande inslag av röda bär och örter. Druvan Bobal har odlats i España, på 750 (!) meters höjd, vilket ger ett toppenbra mikroklimat för vinodling. Sen valdes just denna vingård i Castilla La Mancha för att vinet är ekologiskt, veganskt och ihoplaborerat med miljön i tanken.

- Drick den riktigt kall, och sväng ihop en härlig buffé med oliver, parmesanost och olika sorters skinka och tapenade och grejer, så har du en finfin kombination, säger Josefin Andreasson, Brygdkreatör på Fontän.

Det bubbliga rosévinet går också finfint att dricka bara som det är. Gör sig extra bra i en picknickkorg eller efter en stekande dag i solen.

Fontän Rosévin
    Pris: 37kr/20 cl (+1kr pant)
    Lanseringsdatum: 1 juni 2023
    Säljs: Systembolaget