Invigning av Skördetid på Österlen

Invigning av Skördetid på Österlen

Drygt 400 medlemmar i sju nätverk, Äppelmarknaden i Kivik och Kiviks Musteri har gjort gemensam sak genom den ideella föreningen Skördetid på Österlen för att tillsammans hylla Österlens rika mångfald i skördetid. Skördetid på Österlen pågår 17 september – 9 oktober.

Massor av event, arrangemang, öppna ateljéer, utställningar, öppna gårdsbutiker och skördemarknader i tre veckor och över fyra helger gör att Skördetid på Österlen blir Sveriges största skördefest!

Invigningen

Skördetid på Österlen inleds med en gemensam invigning den 17 september, kl 10-15 på Sillens Dag på Hamnplan i Simrishamn. Då kan man möta medlemmar från nätverken, provsmaka höstens delikatesser eller köpa med sig av skördetidens delikatesser. Och ta del av vad som händer och erbjuds under Skördetid på Österlen 17 september – 9 oktober.

Här är ett litet urval:

Frukt- och bärhelg på Kiviks Trädgård, Äppelmarknaden i Kivik, Skördetid på Kiviks Musteri, Skördemarknad i Kivik, Äppelskruttdagen i Simrishamn, Bondens Marknad i Skåne-Tranås...

Dessutom - Välfyllda gårdsbutiker, öppna caféer, restauranger och boenden i skördetid, prova-på- aktiviteter, guidade mat-, natur- och dryckesguidningar, öppna ateljéer, konsthantverk, konserter och utställningar.

Programmet för Skördetid på Österlen hittar du på länken nedan.

Om Skördetid på Österlen

Skördetid på Österlen är en växande ideell paraplyorganisation på Österlen bestående av nätverken Matrundan på Österlen, Österlen Syd, Se Österlen, Genväg Österlen, Äppelmarknaden i Kivik, REKO-ringen, Köpmannaföreningen i Simrishamn, Kiviks Musteri och Kiviks Turism. Vi samlar alla nätverk som vill utveckla Österlen som besöksmål året runt.

Styrelsen består av:

Kristina Levinsson, ordförande (Kiviks Musteri)

Eva Kvant Olsson, sekreterare (Matrundan/REKO-ringen)

Dafvid Hermansson, kassör (Kiviks Turism)

Anki Magnusson, ledamot (Genväg Österlen)

Carina Hägg, ledamot (Se Österlen)

Staffan Håkansson, suppleant (Österlen Syd)

Helena Ingvarsson, suppleant (Matrundan)

För mer information, kontakta:

Kristina Levinsson, ordf.

Mail: kristina.levinsson@kiviksmusteri.se