Under Skördetid på Österlen firas Österlens mångfald

Skördetid på Österlen - Österlens mångfald firas i 30 dagar

I höst är det dags att hylla Österlen igen. Tio nätverk och besöksmål går samman för att bjuda in besökare och bofasta till den populära provinsens kanske vackraste och mest generösa tid – skördetiden. Det blir 30 dagar fyllda av event, höstmarknader, god mat och dryck när Skördetid på Österlen går av stapeln 16 september - 15 oktober.

Tillsammans firar vi Österlens vackra mångfald!

Hösten är en fantastisk tid på Österlen! Det svenska äpplet har firats här under många år. För ett par år sedan väcktes tanken på att samla och hylla allt det vackra och goda som Österlen kan erbjuda under skördetiden. Under 30 dagar välkomnar hela Österlen bofasta och besökare med höstöppna gårdsbutiker och restauranger, nyskördade delikatesser, frukt och nypressad must, konserter, utställningar, hantverk, höstmarknader och skördefester.

Skördetid på Österlen blev verklighet när flera österlenska nätverk gick samman och bildade den ideella föreningen Skördetid på Österlen för tre år sedan. Idag består föreningen av tio nätverk som representerar drygt 500 entreprenörer, konstnärer, matkreatörer, musterier, gårdsbutiker, odlare, med flera.

Skördetid på Österlen 2023 inleds med en gemensam invigning den 16 september på Sillens Dag på Hamnplan i Simrishamn. Möt de deltagande nätverken där och få reda på mer om vad som händer och erbjuds under Skördetid på Österlen 16 september – 15 oktober.

Program Skördetid på Österlen 2023

Programmet hittar man ute hos medlemmarna eller på

De deltagande nätverken och besöksmålen är Matrundan, REKO, Kiviks Turism, Äppelriket, Kiviks Musteri, Genväg Österlen, Se Österlen, Österlen Syd, Köpmannaföreningen i Simrishamn och Kåseberga Företagareförening.

För mer information, kontakta:

Kristina Levinsson, ordf.

Mail: kristina.levinsson@kiviksmusteri.se