Lyckeby rekryterar ny VD och Koncernchef!

Den 1 februari 2022 tillträder Hans Holmstedt som ny VD och Koncernchef för Sveriges Stärkelse producenters förening. Hans har under största delen av sitt yrkesverksamma liv arbetat inom handel och produktion av livsmedel.

Lyckeby arbetar målmedvetet med en strategi att växa genom att öka försäljningen både inom stärkelse- och smakverksamheten som tillhör Culinar och Kockens, och här tror vi att det är viktigt med en person som har den erfarenheten inom livsmedelsindustrin som Hans har, säger styrelseordförande Nicklas Göransson.

Hans Homstedt kommer närmast från Abdon Food AB som innehar varumärken som Finax, Björnekulla och Abdon Mills. Hans har tidigare arbetat inom Coop, Axfood och Dagrofa.

Hans Holmstedt är 54 år och efterträder Hans Berggren.

Sveriges Stärkelseproducenter förening är en ekonomisk förening med 500 medlemmar i södra Sverige varav 400 är aktiva odlare av stärkelsepotatis. Vi utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer moderna och potatisbaserade specialstärkelser och fibrer till livsmedels och pappersindustri över hela världen.

Koncernen omsätter ca 2 miljarder, utöver stärkelse har man en omfattande verksamhet inom smak inom bolagen Culinar AB och Kockens AB .

För ytterligare information kontakta:

Nicklas Göransson, Ordförande 070-853 13 23

Regioner

En nypa av rätt krydda kan vara allt du behöver för att skapa matlagningsmagi. Upptäck vår värld av smaker!