GÄRDESLOPPET är tillbaka på Gärdet - där allting började.

GÄRDESLOPPET är tillbaka på Gärdet - där allting började.

Gärdesloppet genomförs söndagen den 26 maj. I år är arrangemanget tillbaka på Gärdet där allting började för 102 år sedan.

Huvudevenemanget inkluderar den uppskattade Gärdesloppskortegen med omkring 350 fordon, det prestigefyllda loppet Prins Bertils Memorial och stiltävlingen Concours de Charme. Nytt för i år är Cars & Coffee - en utställning med unika bilar av årsmodell 1984 och senare.

Arrangemanget, anordnat av Kungliga Automobil Klubben (KAK), är en hyllning till Sveriges bilkultur och välkomnar deltagare i alla åldrar.

- Intresset för att vårda gamla fordon är en utbredd hobby runt om i Sverige och vi är stolta att årligen fira det med Gärdesloppsdagen, säger Anders Ericson, generalsekreterare i KAK.

Kortegen startar från Hagaparken i Solna klockan 09.00 och kör sedan genom centrala Stockholm innan den når Greve von Essens väg på Gärdet, där tävlingar och familjefesten väntar med start klockan 10.00.

För mer information om Gärdesloppsdagen 2024 besök https://kak.se/gardesloppet/

Kontaktperson: