Nominera till KAK:s Journalistpris senast 20 maj

Nominera till KAK:s Journalistpris

Kungliga Automobil Klubben (KAK) har sedan starten 1903 som uppgift att främja den svenska bilismens sunda utveckling. KAK instiftade Journalistpriset 2008 med avsikt att belöna journalistiska insatser och som en uppmuntran för en seriös rapportering kring bilismens utveckling. Nu har du chansen att nominera till KAK:s Journalistpris!

Hur gör man för att nominera en kandidat?

Det står var och en fritt att föreslå kandidater fram till och med den 20 maj. Man kan inte nominera sig själv.

Den som har ett förslag kan motivera detta på max en halv A4-sida och maila till KAK. Bifoga gärna länkar till relevant material av den nominerade. Mottagaren av KAK:s journalistpris meddelas senast under augusti månad. Prissumman är på 25 000 kr.

Vart ska materialet skickas?

E-post: info@kak.se
Läs mer om KAK:s journalistpris i bifogad skrivelse.

Varmt välkommen med din nominering.

Juryn för KAK:s Journalistpris

Kalle Bäck

Expertrådet 0705416965

KAK, grundad 1903, en rikstäckande allmännyttig ideell förening med främsta syfte att främja en sund utveckling av den svenska bilismen. KAK ägnar sig åt ansvarsfrågor kopplade till bil och trafik, motorsport och sociala klubbaktiviteter. KAK organiseras inom ramen för Svenska Bilsportförbundet och Riksidrottsförbundets regelverk. Kansliet är placerat på Kungliga Djurgården. kontakt@kak.se