Nordens största hälsomässa ingår partnerskap med Kvix

Allt för hälsan är Nordens största hälsomässa. De erbjuder ett inkluderande innehåll med de senaste rönen och några av landets absolut viktigaste röster inom området. Äntligen är det dags för årets event och premiären efter pandemin, i år satsar arrangören på kvinnohälsan och besöksrekord. För att bredda sig ytterligare har arrangören Stockholmsmässan valt en digital partner för att nå utanför regionens gränser, Kvix - Sveriges branschledande livestreamingtjänst inom hälsa och välmående. Mässan äger rum mellan 11-13 november.

Allt för hälsan riktar sig till dig som vill samla mer kunskap om hälsa eller bara inspireras. På mässan möter du framstående profiler, kunniga experter och spännande utställare. Som digital partner kommer Kvix att streama guldkornen från mässan på Kvix.tv för att göra innehållet tillgängligt för alla.

Kvix kommer även hålla i aktiviteter på plats - så att hälsomässans besökare får möjlighet att uppleva Kvix proffsiga instruktörer och utbud som de annars träffar digitalt. Som en del av samarbetet kommer Kvix egna 63 000 medlemmar få ett förmånligt erbjudande för att att besöka mässan. Varför inte boka en hälsohelg hos Kvix trogna partner Nordic Choice Hotel som erbjuder Kvix på rummet!

“Varje dag på Kvix är en hälsomässa. Med närmare 100 livestreams per vecka skapas det ett stort utbud. Deltagarantalet och intresset att streama via Kvix växer, därför är Allt för hälsan en mässa vi känner oss glada att vara en del av, “- säger Vlora Ramadani, marknadschef på Kvix.

Utöver att vara Nordens största mässa är Allt för hälsan även den mest etablerade mötesplatsen för hälsa och välmående. I år är fokus på att paketera ett attraktivt innehåll som förhoppningsvis ska engagera kvinnor. Moderator för årets program påStora Scenen, mässans knytpunkt, är Sofia Ståhl, en av Sveriges mest betrodda hälsoprofiler. Sofia har fått helt fria händer att skapa känsla, miljö och aktiviteter runt Stora Scenen och bjuda in sina drömgäster. Genom samarbetet med Sofia ochKvix.tv som streamingpartner räknar man att engagera och nå ut till ännu flerbesökare.

”För oss är Kvix en självklar streamingpartner då vi ser det som ett utmärkt sätt att nå ut till hälsointresserade där ute som inte har möjlighet att ta del av vårt fina utbud på plats. Kvix står för de rätta värderingarna och erbjuder en varierad och inkluderande plattform med något för alla – precis som Allt för Hälsan. Vi är glada att genom Kvix kunna skapa mervärde för våra besökare och andra hälsointresserade runtom i Sverige.”- säger Kristin McKechnie, operativ projektledare på Stockholmsmässan.