Revolutionerande träningskoncept: Reebok och Les Mills Introducerar ‘The Project: Immersive Fitness’

The Project: IMMERSIVE FITNESS™ är ett helt nytt koncept som tar din träning till en ny nivå. Reebok och Les Mills bjuder gemensamt in till en träningsupplevelse i digital miljö med inspiration från musikkonserter och 360° bioupplevelse. I en specialbyggd studio tar instruktören med deltagarna på en resa som är anpassad till musiken och grafiken. Konceptet är en fusion av ny teknologi, kreativ design och träning.

The Project: IMMERSIVE FITNESS™ kommer till Galärparken på Djurgården i Stockholm den 15-17 augusti 2014. Fler av passen kommer att vara öppna för allmänheten att boka.

På schemat finns specialanpassade versioner av Les Mills mest populära klasser såsom THE TRIP (cykelklass), BODYCOMBAT™/LES MILLS GRIT™ Immersive och BODYJAM™/ BODYBALANCE™ Immersive.

Första stoppet för The Project: IMMERSIVE FITNESS™ var i London 28 maj 2014. Se filmklipp från eventet i London här: http://www.youtube.com/watch?v=uQEMHtHAR4w&index=2&list=UUhJHUmT_EREEs4WV6jpmnBw
Nu följer en turné i Europeiska storstäder där Stockholm är först ut. Sedan ska boxen vidare till Berlin, Amsterdam, Paris och Milano. Till 2015 planeras en lansering i USA.

Följ resan på Instagram @thepr0ject samt #immersivefitness

För mer information, kontakta:
Charlotte Wik, PR Manager Reebok Nordic
charlotte.wik@reebok.com, 0046 703 87 10 34