Påminnelse pressinbjudan: Ny rapport om träning, hälsa och matvanor i Sverige

Påminnelse pressinbjudan: Ny rapport om träning, hälsa och matvanor i Sverige

På en pressträff den 9 april presenterar Livsmedelsföretagens VD Marie Söderqvist nya, unika siffror om den allt starkare tränings- och hälsotrenden i Sverige, vilka branscher som drar mest nytta av denna och hur våra matvanor påverkas.

På pressträffen redovisas bl a nya siffror på hur mycket tränings- och hälsoekonomin omsätter och vilka branscher som är de stora vinnarna i motionsracet.

Marie Söderqvist presenterar också en ny undersökning om svenskarnas tränings- och motionsvanor, bl a hur många som planerar att delta i ett motionslopp i år, hur sambandet ser ut mellan motions- och matvanor samt vilket politiskt parti som har högst respektive lägst andel motionärer bland sina väljare, supervalåret 2014. Vi har dessutom sammanställt det det totala antalet motionslopp som anordnas i Sverige under året.

Info om pressträffen

Tid: ons 9 april kl 11-11.45
Plats: Maximteatern, Karlaplan 4, Stockholm
Anmälan: peter.wannding@li.se
Info: Peter Wannding, Kommunikationschef, tel: 0730-32 65 13

Varmt välkommen!

Foto: Anna Simonsson

Livsmedelsföretagen är bransch- och arbetsgivarorganisation för över 800 livsmedelsproducenter i Sverige. Vi verkar för att livsmedelsbranschen ska karaktäriseras av högt anseende och mångfald samt ha god tillväxt, lönsamhet och konkurrensförmåga.