Nordisk Mathantverksmarknad 2-3 september i Stockholm

Nordisk Mathantverksmarknad 2-3 september i Stockholm

FÅTAL PLATSER KVAR  - MISSA INTE DETTA!!

Samma helg som NM i Mathantverk sker så arrangeras Terra Madre Nordic -- en nordisk mathantverksmarknad vid Stora Skuggan i Stockholm. Detta event är ett samarbete mellan Slow Food Nordic och Eldrimner. Enligt Eldrimner beräknas mathantverksmarknaden dra mellan 5-6000 besökare.

Lokalproducerat i Väst hyr ett stort tält, där ni som medlem erbjuds en plats. Tillsammans med Sveriges Gårdmejerister och Matvärlden bygger vi 3 sammanhängande tipitält. Kostnaden för deltagande subventioneras av Lokalproducerat i Väst och är 1000 kronor. Vi ordnar med bord för er utställare, 140*60 cm och ser till att det finns el och belysning i tältet. Om ni har kylvaror så finns det möjlighet att låna små bänkkylar av oss. Vi kan även erbjuda plats i en stor kylbil från och med fredag morgon.

Marknaden är öppen
Fredag 2/9 kl. 12 - 20 (med möjlighet att komma in och ställa upp sina varor från klockan 10.00)
Lördag 3/9 kl. 10 - 16

Ni är som utställare själva ansvariga för transport av produkter samt att bemanna er försäljningsplats under marknadens öppettider. Marknaden är bevakad nattetid. Vi kan bara erbjuda ett begränsat antal platser.

Slow Food är en global gräsrotsorganisation som engagerar miljoner av människor i över 160 länder och som jobbar för att säkerställa tillgång till god, ren och rättvis mat för alla. Förutom mathantverksmarknaden arrangeras workshops, smakverkstäder samt samtal och debatter om framtidens matsystem.

En mycket intressant helg där vi har en jättefin laguppställning med producenter - men vi vill gärna ha med även dig! SÅ platserna är begränsade och det är först till kvarn som gäller!

Anmälan skickar ni direkt till cecilia@lpiv.se.