Utsökta lokala råvaror i samklang. Kan det blir bättre!

Resan med Lokal Meny fortsätter – utökar i Dalsland, Trollhättan och Vänersborg

Vi har äntligen fått besked om att vi får fortsätta vår resa med Lokal Meny tom 20230831. Under våren och sommaren startar vi upp rekryteringen av ett 10 tal nya deltagande restauranger från Dalsland, Trollhättan och Vänersborg.

För er från Skaraborg och Bohuslän som har varit med oss sedan start kommer ni fortsatt att bjudas in till event, testarenor och mässor. Vi fortsätter stötta er med tips om lokala råvaror och hur ni kan fortsätta utveckla era verksamheter utifrån ambitionen att öka andelen lokala produkter på era menyer. Vissa av er kommer från hösten att tillhöra nätverket Smaka på Västsverige, vilket vi redan kommunicerat till berörda, och ta del av deras utbud framöver.

Parallellt med Lokal Meny drar vi igång ett nytt projekt Lokal Meny Grön och Digital. Här kommer vi att fokusera på att digitalisera vår affärsmodell och jobba mer fokuserat på kampanjer med syftet att öka attraktiviteten för vår fina västsvenska matkultur. Dessutom ska vi jobba vidare med den Västsvenska matappen.

Från 20220401 tom 20230831 kommer Charlotte Berg och Erica Olsson jobba med Lokal Meny Grön och Digital. Det betyder att vi till förlängningen av Lokal meny har anställt en helt ny projektgrupp.

Rikard Brax har axlat rollen som Projektkoordinator. Då med huvudfokus mot Dalsland, Trollhättan och Vänersborg. Rikard bor i Åmål och har ett förflutet som bl a rådgivare i Lokalproducerat i Väst och har under senare år drivit eget bolag med fokus på event och matlagning. Självklart kommer han finnas med som ett stöd även för er andra. Detsamma gäller för mig Malin Andersson som i min roll som Projektledare även fungerar som rådgivare och coach vid behov.

Johanna Järnberg är vår nya Digitala kommunikatör. Hon har studerat både affärsutveckling och digital kommunikation. Trots sin unga ålder har hon arbetat med mat och besöksnäring på olika sätt. Hon bor numera i Vänersborg men har sina rötter i Bengtsfors i Dalsland. Johanna kommer bl a att ansvara för våra sociala medier i projekten med syftet att sprida vår lokala matkultur och våra deltagares verksamheter. Hon finns även som stöd för deltagande restauranger inom området marknadsutveckling med fokus på sociala medier.

Daniela Quinonez är Projektadministratör och kommer tillsammans med Projektledare finnas bakom kulisserna och verka för att projektet drivs mot uppsatta mål. Hon sköter löpande administration och rapportering. Dessutom ansvarar hon för intern kommunikation och utskick till deltagare. Daniela bor i Göteborg och har nyligen avslutat en utbildning inom offentlig förvaltning.

Vi önskar dem alla varmt välkommen till oss.

Vi sätter just nu aktiviteter för 2022 och 2023. Mer information kommer senare.

OBS! Glöm inte att tagga Lokal meny i era inlägg. Det ger oss möjlighet att dela dessa via våra sociala medier.

Vill ni veta mer och få stöd kontakta:

Rikard Brax, Projektkoordinator, rikard@lpiv.se, 070-314 54 50

Malin Andersson, Projektledare, malin@lpiv.se, 072-402 56 06