Till lokala producenter inom LPiV

Till lokala producenter inom LPiV

Hej,

Vi kontaktar dig för att vi gärna vill ha med dig i vårt nätverk för lokala affärer. Vi ser en ökad kundefterfrågan för svenskt och lokalt och vi vill hjälpa dig att komma ut i våra butiker.

Kanske säljer du redan till någon butik, kanske säljer du till flera butiker, eller så står du i startgroparna och vill komma i kontakt med din lokala ICA-handlare. Detta brev riktar sig till alla er som producerar produkter småskaligt med en svensk huvudråvara och som uppfyller vår kvalitativa bedömning av kriterier för ICAs lokala orderportal och härifrån trakten.

Svenskt och lokalt har alltid varit en del av ICAs kärna och är en viktig del av kunderbjudandet. Under sommaren kommer vi att satsa extra mycket på att lyfta butikernas svenska och lokala sortiment. Vi vill ge dig möjligheten att ta del av den satsningen genom att lyfta ditt sortiment mot dina lokala handlare. Alla bolag som registrerar sig i ICAs orderportal för lokala leverantörer fram till 20 maj kommer att vara med i ett riktat utskick mot butik under juni månad.

Hur går det till?

1. Börja med att göra en självdeklaration, detta krävs för att ni skall få livsmedelsgodkännande att sälja i ICAs butiker.
  2. När ni har fått en bekräftelse från Kiwa så kan ni gå in och registrera er i vår orderportal. (tänk på att fylla i tydlig information om bolaget, samt hänvisa till er hemsida, detta är info vi kommer att använda oss av i våra utskick)
  3. Vi går igenom er ansökan, återkommer om vi har frågor och godkänner er som leverantör genom ICAs orderportal.

Vi ser framemot att se er ansökan i vår portal. För frågor rörande självdeklarationen i steg 1 kontakta Kiwa, för frågor rörande portalen i steg 2 och 3 vänligen kontakta oss per e- mail på orderportal@ica.se.

Vänliga hälsningar teamet bakom ICAs lokala orderportal;

Louise Lyckvik, Jacqueline Engdahl och Sara Maxence.

ICA VÄXA