Våra mest lästa blogginlägg 2021

Våra mest lästa blogginlägg 2021

Det var inte en större chock när vi började ta ut trafiken för året, distansarbete dominerar fortfarande – fast på ett litet annat sätt.

I år är det inte inlägg som förklarar distansarbete på en grundläggande nivå (det är såååå 2020) utan året domineras av mer djupgående analyser, strategier, hybrida arbetsplatser och självklart fotbolls-em.

Så, utan att dröja längre kommer här topp tio-listan för 2021

1. Därför borde du omfamna asynkron kommunikation

Inlägg 4/5 i en serie om kommunikation där asynkron drog det längsta strået. Vad är egentligen asynkron kommunikation? Och varför bör du omfamna det?

”Tänk dig en värld där det är helt okej att svara på ett meddelande två dagar senare, att inte vara slav till notiser och inte heller behöva skriva samma sak tre gånger”

2. Mobile first ett epos ur min vardag

Den här målande eposen har allt, spyor, brödsmulor, F1 och såklart mobile first. Bullen berättar om en lördag när han insåg att företagsapplikationer inte alltid håller måttet.

3. Den ultimata guiden till fotbolls-em 2021

Ah, ljuva mästerskapssommar! Visserligen blev det inget guld denna gång heller, men de förväntningarna kanske du inte heller har på Jannes gäng? På tal om förväntningar, så överträffade detta inlägg våra då det blev det mest externt delade inlägget hela 2021!

4. Vad är synkron och asynkron kommunikation?

Del 2/5 där synkron och asynkron kommunikation ställdes head to head. Vad är vad och hur fungerar det? Ta reda på det!

5. Så lyckas ni med er internkommunikation

Internkommunikation kan vara krångligt, lägg till att ni jobbar på distans så kan det bli ännu svårare. Med rätt strategier kommer du och dina kollegor lyckas med er interna kommunikation.

6. Vad är en hybrid arbetsplats och är du redo för den?

Den hybrida arbetsplatsen var ett faktum 2021, men i början av året var det nog en och annan som hade betydligt mindre koll än vad de har idag. Vi sammanställde grunderna i vårt inlägg om hybrida arbetsplatser och lite därtill.

1. Så bygger du ett framgångsrikt distansteam

”Under 2020 och 2021 har alla deltagit i ett ofrivilligt experiment: Att arbeta hemifrån” Lite så var det, ett enda långt experiment och utfallet blev ju ganska bra till slut. För många handlade 2021 om att förfina och förädla distansarbetet, vi hjälper till med vår guide till att skapa ett framgångsrikt distansteam.

2. Det finns för många dåliga chefer

Vi läste spaltmeter om våra prestationer på distans och hur produktiva vi faktiskt var. Men trots detta blossade det upp undersökningar där tillfrågade chefer faktiskt ville hämta hem sin personal?

3. Riskerar du att bli en distans-zombie?

Att fastna i samma gamla vanor är enkelt, speciellt när du inte går utanför dörren, det här hände många 2021 och de blev så kallade distans-zombies. Vet du vad det är? Om inte, spana in inlägget.

4. Vi måste sluta ringa varandra
    ”Hur många gånger har du stirrat på din telefon i väntan på att den ska sluta ringa så att du kan fortsätta scrolla sociala medier?”

I det här inlägget pratar vi om onödiga samtal och varför chatten måste vara det första alternativet!

Håll utkik

En trogen läsare har såklart inte missat några av våra inlägg, är du en av dem behöver du inte oroa dig. Redan nästa vecka börjar vi pumpa ut nytt innehåll på bloggen.

Håll utkik!