Nackademin startar ny utbildning "Professionell instagramfotograf"

Nackademin startar ny utbildning "Professionell instagramfotograf"

Drömmer du om att arbeta med samtidens fotografering? Nackademin lanserar idag en helt ny utbildning som kommer att vara sökbar till höstens start: Professionell Instagramfotograf. Utbildningen riktar sig till den som är extra intresserad av instagram och kommer att innefatta kurser i bland annat selfies, hashtags och matbilder.

- I takt med att användningen av instagram ökar bland både konsumenter och företag ser vi ett ökande anställningsbehov av professionella instagramfotografer. Man kan arbeta för ett eller flera företag, eller som konsult där man har ansvar för privatpersoners konton för att maximera både deras followers och antal likes, säger Anna Ternberg, rektor på Nackademin.

Utbildningen är 1 år lång och kommer att starta till hösten i Stockholm. Kurserna kommer bland annat att täcka in områden som:
- så tar du den perfekta selfien (vinkel, ljus och tidpunkt på dagen)
- hur du får matbilderna att se aptitliga ut (innefattar även såser och måltider som redan påbörjats)
- lämpliga filter kopplat till specifika bilder och exakt när ska du använda #nofiler
- de bästa tricken för att hamna på utforska-sidan på instagram: katter (djur i allmänhet) och solnedgångar
- användningen av hashtags; hur många hashtags är egentligen för mycket?

Kopplat till den 1 år långa utbildningen planerar Nackademin även att starta två kvällskurser inom samma område. En kurs för nyblivna föräldrar: Baby-bildens vara eller inte vara, vart går gränsen? Samt en kurs för alla far- och morföräldrar: "Vad är egentligen en smartphone?" och "Det här är instagram".

Nackademin är ett utbildningsföretag som bedriver yrkes-, företags- och gymnasieutbildningar. På yrkeshögskolan erbjuds fler än 20 utbildningar inom områden som design, business, bygg och IT i nära samarbete med företag från branschen. Företagsutbildningarna är i uppstartsfasen och erbjuder kompetensutvecklande kurser för företag och organisationer. Gymnasieutbildningarna riktar sig mot elever som har siktet inställt på högre studier. Totalt har Nackademin ca 2000 elever och ca 100 anställda fördelade på de tre verksamhetsområdena. Läs mer på www.nackademin.se.