En Personlig assistansbransch med ökad kvalité

En Personlig assistansbransch med ökad kvalité

En personlig assistans med mer på agendan efterhand kraven ökar

De bestämmande organen ökar kraven på transparens och kvalité för företag verksamma inom personlig assistans vilket ger värdegrundsbaserade företag bättre chans att arbeta vidare då mindre seriösa bolag sakta rensas bort och fusket inom assistansen minskar.

-Nu när det krävs tillstånd för att bedriva personlig assistans kommer marknaden sakta rensas upp säger Roy Jeppsson, Marknadsansvarig på NÄRA AB. Vår ägare Ingrid Wikström samt hela NÄRA har länge  varit med och drivit frågan kring tydligare regler i branschen via vår branschorganisation. Eftersom reglerna blir tydligare så ges mer tid åt att agera politiskt exempelvis genom att arbeta för ett tillgängligare Sverige eller det vi sätter främst inom vårt företag "ökad kvalité. Det känns bra inför framtiden eftersom vi arbetar med människor varje dag hela tiden.

NÄRA AB som arbetar inom personlig assistans fortsätter med sitt systematiska kvalitetsarbete på en marknad som mer och mer fokuserar på det den ska handla om nämligen människorna bakom assistansen; Brukarna.

NÄRA har tillstånd att bedriva assistans och är medlem och har kollektivavtal i KFO, en arbetsgivarorganisation.