Napolitansk pizzamarknad på Giro Pizzeria

Napolitansk pizzamarknad på Giro Pizzeria

Lördag den 2 juni firar Giro Pizzeria Italiens nationaldag med napolitansk pizzamarknad. Under dagen kan pizzasugna besökare lära sig att baka genuin napolitansk pizza tillsammans med Giros kockar. För den som hellre bakar på hemmaplan finns Giros pizzakasse med färdiga recept, pizzadeg och alla ingredienser som behövs.

På Italiens nationaldag bjuder Giro Pizzeria in till Festa Nazionale med pizzamarknad i restaurangen. Under dagen säljs Giros färdiga pizzakasse som innehåller allt du behöver för att baka en napolitansk pizza hemma. För den som vågar finns även möjligheten att hoppa in i köket på Giro och baka sin pizza tillsammans med restaurangens kockar.

- Vi vill bjuda in våra pizzaälskande gäster till en härlig dag där de får lära sig mer om hantverket bakom den napolitanska pizzan. Att låta våra besökare baka sin egen Giro-pizza under en avslappnad och lustfylld pizzamarknad är vårt sätt att sprida den napolitanska traditionen och visa uppskattning för våra gäster, säger Matteo Bizzarro, kökschef på Giro Pizzeria.

Pizzakassen som säljs under dagen innehåller färdiga recept, pizzadeg bakad av Giros kockar samt de ingredienser som restaurangen själva använder. Flera ingredienser är givetvis direktimporterade från pizzans hemort Neapel, som exempelvis napolitansk basilika och Fior di Latte (mozzarella på komjölk).

Pizzamarknaden pågår mellan 12.00-18.00 och under dagen serveras även Giros italienska glass.

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Matilda Sjöberg, PR-koordinator Nobis Hospitality Group, 0706278506, matilda@nobis.se