Foto: Fabian Björnstjerna

Spännande varianter på Västerbottensostpaj!

Havskräftor, signalkräftor, kinesiska och turkiska och såklart våra allra finaste svenska kräftor. Det finns många goda sorter att välja på och precis på samma sätt är det med Västerbottensostpaj®. Visserligen finns det endast ett originalrecept på vår klassiska och älskade paj men vi har också en del spännande varianter om du känner för att prova något nytt i år. Alla med en sak gemensam, nämligen smaken av Västerbottensost®.

Vad sägs om Västerbottensostpaj® med kantareller och löjrom, Västerbottensostpaj® med savoykål eller Västerbottensostpaj® med fikon och svartkål. Eller kanske ta ut svängarna rejält med paj utan form, med picklade tomater eller varför inte Västerbottensostpaj med sparris och citron eller glutenfri?Vill du hellre gå lite mer åt det traditionsenliga hållet så finns alltid vår trygga klassiker Västerbottensostpaj® med löjrom och crème fraiche.

Oavsett vilken du väljer kommer kräftfirandet att bli en härlig smakupplevelse. Avsluta gärna aftonen med något sött som till exempel vår goda toscapaj med söta äpplen och sältan av Västerbottensost.

Vi önskar er en härlig och god kräftafton!

Västerbottensostpaj® med kantareller och löjrom

Västerbottensostpaj® med savoykål

Västerbottensostpaj® med fikon och svartkål

Västerbottensostpaj® och romröra