Stort intresse för Norrmejeriers Mjölkseminarium

Kl 07.00 i morse släppte Norrmejerier biljetterna till årets mjölkseminarium ”2glasomdagen” i Luleå, Skellefteå och Umeå. Precis som tidigare år var intresset otroligt stort och över 2000 biljetter var slut på helt fantastiska 90 minuter.

Trycket var så hårt när biljetterna släpptes att det tidvis var svårt att komma in på Norrmejeriers hemsida strax efter klockan sju. Men stoppet var snabbt åtgärdat och efter 90 minuter var de drygt 2000 biljetterna slut. Över 1000 förhoppningsfulla står nu på en reservlista ifall det blir avbokningar.

– Vi är otroligt glada över att det är så stort intresse för vårt mjölkseminarium säger Hanna Widding, Brand Manager på Norrmejerier och ansvarig för seminariet. Även om vi i år hade betydligt fler biljetter mot ifjol, så hade vi önskat att vi haft obegränsat antal platser att erbjuda.

Årets seminarium är den tredje i ordningen och anordnas för att ge inspiration till Norrmejeriers konsumenter. Det är en kväll fylld av enkla tips och råd för hur man hanterar tillvaron, utan att ställa orimliga krav på sig själv.

Årets Föreläsare

Elisabeth Gummesson, arbetar som professionell coach och författare till boken Good Enough och Svartsjukeakuten. Hon vill med sin föreläsning få oss att bli fri från vår prestationsångest.

Gabriella Karlsson, kostekonom, vill att vi ska tänka på vad vi äter utan att för den skull gå till överdrift, ”Ät allt, hellre lite rätt än helt fel”

Relationscoachen Atle Johansen, som pratar om att hylla det goda i livet ”Livet är galet kul”.

Datum:

Luleå 23/2 - Kulturens Hus

Skellefteå 24/2 - Expolaris Kongresscenter

Umeå 25/2 – Idun Folkets Hus

Tid: 18.15 – 21.00

För mer information kontakta:

Hanna Widding, Brand Manager – Mjölk på Norrmejerier

Email: hanna.widding@norrmejerier.se

Telefon: 090-18 29 95 eller 070-181 31 03

Norrmejerier Ek Förening är norrlänningarnas mejeri. Vi förädlar årligen ca 190 miljoner kg norrländsk mjölk på våra mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk till högklassiga mejeriprodukter som mjölk, fil, grädde och ost. Vi har unika varumärken som Västerbottensost®, Verum®, Gainomax® och JOKK® bärdryck. Norrmejerier ägs av ca 800 bönder i Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som med sin verksamhet skapar en levande landsbygd. Vi sysselsätter ca 470 årsanställda och omsätter ca 1,7 miljarder kronor per år.