Verum® lanserar laktosfri filmjölk

Verum® lanserar laktosfri filmjölk

Verum filmjölk Blåbär är Sveriges mest populära smaksatta filmjölk och nu lanseras en laktosfri variant tillsammans med en laktosfri naturell.

- För oss är det viktigt att kunna kombinera nytta och njutning och erbjuda goda och smakrika artiklar även till de konsumenter som behöver laktosfria produkter säger Johannes Eriksson, Product Manager för Verum på Norrmejerier.

Laktosfri Verum filmjölk Blåbär har en fetthalt på hela 3,6% och är krämig och slät i sin konsistens. Samtidigt lanseras en naturell Laktosfri Verum med en fetthalt på 4% för dem som vill smaksätta själva. Självklart är produkterna lika fullproppade med unika mjölksyrabakterier och goda egenskaper som vitaminer, mineraler och antioxidanter* som övriga Verum-artiklar. I Verum möts tradition och innovation och ger dig en riktigt god start på dagen.

- Med Verum ska det vara både gott och enkelt att ta hand om sig avslutar Johannes Eriksson.

*C-vitamin är en antioxidant och bidrar till immunsystemets normala funktion.

För mer information, kontakta:
Johannes Eriksson, Product Manager Mejeri
johannes.eriksson@norrmejerier.se

Norrmejerier Ek. Förening är norrlänningarnas mejeri och ägs av 365 lokala bönder varav 290 aktiva mjölkleverantörer i Norrbottens, Västerbottens och delar av Västernorrlands och Jämtlands län. Vi förädlar årligen drygt 200 miljoner kg mjölk vid våra mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk till olika mejeriprodukter som mjölk, fil, grädde och ost. I vårt produktsortiment ingår varumärkena Norrmejerier®, Västerbottensost®, Verum®, Fjällfil®, Fjällyoghurt® och Norrgott®. Norrmejerier sysselsätter cirka 440 årsanställda och omsätter ca 2,1 miljarder kronor per år.