Förläng sommaren med Verum® Persika/Papaya/Mango!

Förläng sommaren med Verum® Persika/Papaya/Mango!

Lagom till att dagarna blir kortare och hösten är i antågande så lanserar Verum® vecka 39 en ny filmjölk med smak av Persika/Papaya/Mango, en smak som ger en förlängd känsla av sommar.

- Vår nya smak är en tropisk energikick som är fylld med både nytta och njutning, säger Johannes Eriksson, Innovationsansvarig för Verum på Norrmejerier.

Verum Persika/Papaya/Mango är en krämig filmjölk med en fetthalt på 3,5%, innehåller 30% mindre socker och är gjord på svensk mjölkråvara.

- Förutom den goda smaken så är den, precis som alla andra produkter inom Verum, fullproppad med goda egenskaper såsom vitaminer, mineraler och antioxidanter* och innehåller självklart den unika bakteriekultur som kännetecknar Verum. En god start på dagen, i dubbel bemärkelse! avslutar Johannes Eriksson.

I Verum möts tradition och innovation, goda smaker och unik bakteriekultur. I sortimentet finns Verum för alla och alla bjuder på nytta och njutning. Med Verum är det både gott och enkelt att boosta sitt immunförsvar!

*C-vitamin är en antioxidant som skyddar cellerna mot oxidativ stress.

För mer information, kontakta:
Johannes Eriksson, Innovationsansvarig
johannes.eriksson@norrmejerier.se