Daniella Ravan, ny VD på employer branding- och rekryteringsbolaget Oddwork

Hon är Oddworks nya VD

Rekryterings- och employer brandingbolaget Oddwork fortsätter att utveckla sina affärsområden och tillsätter Daniella Ravan som ny VD. Ravan har varit verksam i bolaget sedan 2017 och tar med sig en djup förståelse för affären och kunderna.

Vid årsskiftet tog Oddwork beslut om att tydliggöra affärsområdena rekrytering och employer branding. Affärsområdet rekrytering fortsätter att skala upp sin rekryterings- och inhyrningsaffär mot medelstora till stora bolag, medan affärsområdet employer branding växer mot större koncernbolag som Saab, SEB och LKAB. Daniella Ravan har tidigare varit verksam som Head of Talent Management samt varit en drivkraft i bolagets employer brandingaffärer. Som VD kommer hon att fortsätta att främja det höga egna drivet samt prioritera den interna arbetsglädjen som sedan starten bidragit till bolagets resultat.

Det är både spännande och utmanande att gå in i rollen som VD. Jag började på Oddwork i oktober 2017 och insåg snabbt att detta är ett ställe där medarbetarna har ett högt eget driv och där arbetsglädje är något som både prioriteras och bidrar till våra resultat. Just det egna drivet vill jag i min roll som VD fortsätta att främja – när teamet mår bra, mår resultaten bra, säger Ravan.

– När jag träffade Daniella för första gången för sex år sedan, under hennes första intervju på Oddwork, frågade hon mig hur vi ska bygga ett employer branding- och rekryteringsföretag i världsklass, utan att tappa vår egna fantastiska kultur på vägen. – Det hoppas jag att duktiga människor som du kan svara på över tid, sa jag – och från den stunden har Daniella varit en av de mest centrala personerna i Oddworks resa. Daniella har en imponerande ledarskapstil, en operativ förståelse för vår verksamhets alla delar, en kunnighet i att hantera projekt och en stor passion för människorna. Jag kan inte tänka mig en mer lämpad person för uppdraget och är stolt över att en oddworker som varit med oss så länge nu kliver in i rollen som VD, säger Poyan Karimi, medgrundare till Oddwork och tidigare VD.

Som kombinerat rekryterings- och employer brandingbolag fortsätter Oddwork att flytta fram gränserna för hur deras partners arbetar med att attrahera, rekrytera och behålla rätt medarbetare på en arbetsmarknad som har upplevt mycket förändring under de senaste åren.

Mitt viktigaste uppdrag som VD är att skapa långsiktig stabilitet och lönsamhet trots omvärldens svängningar. Vi ser tydligt hur allt fler organisationer satsar på sitt arbetsgivarvarumärke och vi ser ljust på framtiden, menar Ravan.

Ravan fortsätter:

Vi är en kompetenstät organisation, och då är människorna en förutsättning för att lyckas. Utan bra personer är vi ingenting och det är det fina med hur vi jobbar – vi måste leva som vi lär.

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.