The Magnet Awards – SM i employer branding

Oddwork blir medarrangör av SM i Employer Branding

Magnet Awards är Svenska Mästerskapen i Employer Branding. En tävlingsarena för arbetsgivare som bevisligen väcker emotioner och skapar mätbar effekt. Syftet med tävlingen är att inspirera skaparna och visa kraften i intern och extern arbetsgivarkommunikation som vågar gå bortom det förväntade. Nu ansluter sig Oddwork till byråerna bakom detta branschinitiativ.

Sedan Magnet Awards gjorde bejublad entré på Fotografiska i Stockholm 2016 har formatet tagit sjumilakliv med nya samarbetspartners, jurymedlemmar, kvalitativa tävlingsbidrag och ett kunskapsinnehåll som sprids via webinarier och andra plattformar.

2023 gör tävlingen comeback i fysisk mening och bakom branschinitiativet står idag fem av Sveriges ledande Employer Branding-byråer; Business & People, Universum, Coreworkers, Whydentify och nytillkomna Oddwork som kommer bidra till genomförandekraften på alla plan.

”Magnet Awards är Sveriges mest framstående arena inom employer branding där arbetsgivare av alla storlekar får möjlighet att visa upp sina initiativ från året som gått. Vi har sedan tidigare följt tävlingen nära, varför vi är jätteglada att nu få möjlighet att ansluta som arrangerande partner tillsammans med övriga byråer. Magnet Awards är ett strålande exempel på hur byråer som till vardags arbetar med samma frågor kan komma samman för att främja utvecklingen av en hel bransch.”, säger Julia Sjövall, Head of Marketing på Oddwork.

Som primus motor och projektledare för tävlingen och eventet kliver också Mia Woll Hedin och Tove Möller in från The Accessible Society – ett konsult- och utbildningsbolag med fokus på att hjälpa och inspirera företag att jobba praktiskt för mångfald, jämställdhet och inkludering. För det arbetet inom Diversity och Inclusion har Tove och Mia blivit prisbelönta och nu ska de hjälpa till att ta Magnet Awards till nästa nivå.